כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הלשנה רוסית?

שר החוץ הסיני לשעבר מת באופן מסתורי

שר החוץ הסיני לשעבר שהודח מתפקידו, מת בבית חולים צבאי בבייג'ין שבו מטופלים מנהיגים סינים. השר הסיני שהודח העביר על פי החשד סודות מדינה לגורמים מערביים

שר החוץ הסיני לשעבר מת באופן מסתורי
הנשיא הסיני עם שר החוץ האמריקאי צילום: משרד החוץ הסיני

שר החוץ הסיני לשעבר, צ'ין גאנג, שהודח מתפקידו ביולי השנה מת בבית חולים צבאי בבייג'ין שבו מטופלים מנהיגים סינים, כך דיווח אתר 'פוליטיקו' שציטט מקורות המקורבים לבכירים סינים.

שר החוץ הפסיק להופיע בפומבי מאז ה-25 ביוני. לאחר מכן הוא ניהל שיחות עם שר החוץ הווייטנאמי בואי תאן סון, שר החוץ של סרי לנקה עלי צברי, וכן עם סגן שר החוץ הרוסי אנדריי רודנקו. חודש לאחר הפגישות הללו צ'ין גאנג פוטר, וואנג יי, שכיהן בתפקידים שונים מ-2013 עד 2022, מונה לתפקיד.

ב'פוליטיקו' דווח כי היעלמותו והדחתו של השר קשורים לכאורה לביקורו של סגן שר החוץ הרוסי רודנקו בבייג'ין. לדבריהם, במהלך הביקור, הבכיר הרוסי העביר לכאורה מידע לנשיא סין שי ג'ינפינג כי צ'ין גאנג וקרוביהם של כמה קצינים בכירים מעבירים "סודות גרעיניים" של סין לשירותי המודיעין של מדינות מערביות.

הרשויות הסיניות לא הגיבו על הדיווח של פוליטיקו. אך גורם רוסי אמר לתקשורת הרוסית כי רודנקו לא יכול היה להיות מעורב בסילוקו של צ'ין גאנג. "זו פשוט לא אחריות של אף סגן שר לדון בדברים מהסוג הזה. סיפורים כאלה הם ברמת הנשיא באופן אישי ולא בדרגה נמוכה יותר", הסביר הגורם.

אך העלילה מעניינת במיוחד, בקיץ ובסתיו השנה החלו להופיע דיווחים בתקשורת העולמית על היעלמותם של פקידים ואנשי צבא סינים בכירים. בסוף אוגוסט, שר ההגנה לי שנגפו הפסיק להופיע בציבור, ובאוקטובר הודיע ערוץ הטלוויזיה המרכזי של סין על הדחתו. הסיבות להחלטה זו לא דווחו. בנוסף, מפקד כוחות הטילים הסיניים, לי יוצ'או, וסגנו ליו גואנגבין נעלמו בקיץ האחרון.

סימן מבשר רעות נוסף הוא מותו בטרם עת של לי קצ'יאנג, ראש ממשלת סין שפרש לאחרונה, מי שלמעשה היה מספר 2 בהיררכיה הקומוניסטית, הוא מת כביכול מהתקף לב בבריכת שחייה בשנחאי בסוף אוקטובר, לאחר מותו, הנשיא שי הורה לצמצם בכבדות את האבל הציבורי עליו.

בסין כולם יודעים ש"התקף לב בבריכת שחייה" זה כמו "נפילה מהחלון" ברוסיה של אנשים שמכעיסים או פוגעים בוולדימיר פוטין.

סין רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד