כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מבקשת להרוס את העם היהודי

קטאר מזרימה כספים לארה"ב ואירופה ומעודדת אנטישמיות

דו"ח המכון לחקר האנטישמיות והמדיניות הגלובלית מפרט כיצד קטאר מזרימה כספים לארה"ב, אירופה ושאר העולם באמצעות גופי פרוקסי. "האידיאולוגיה שלהם מבקשת להרוס את העם היהודי ואת הדמוקרטיה האמריקאית. זה חייב להיגמר עכשיו".

קטאר מזרימה כספים לארה"ב ואירופה ומעודדת אנטישמיות
הנייה בפגישה עם אמיר קטאר צילום: נסיכות קטאר

ב-5 בדצמבר 2023, שאלו חברי ועדת בית הנבחרים האמריקני את נשיאי שלוש האוניברסיטאות היוקרתיות בארה"ב, הארוורד, Upen, MIT על הכספים הזרים שקיבלו מקטאר. הרושם שיצרו רובם היה שהמימון הקטארי אינו מגיע מהמדינה עצמה. תשובה זו היא אמת חלקית, שכן מיליארדי דולרים הולכים למוסדות שלהם באמצעות ארגונים לא ממשלתיים בבעלות המדינה הקטארית או גופים מסחריים בהם לקטאר אחזקה משמעותית. הדו"חות הקודמים של פרויקט ISGAP Follow the Money הציגו את הדברים הבאים:

קטאר היא התורמת הזרה הגדולה ביותר לאוניברסיטאות בארה"ב.

האידיאולוגיה האסלאמית של האחים המוסלמים שזורה במדינה וקושרת את קטר עם הסניף הפלסטיני של האחים המוסלמים: חמאס.

לכספים שנשלחים על ידי מדינות זרות כמו קטאר יש השפעה ישירה על התגברות האנטישמיות ועל עמדות/פעילות אנטי-דמוקרטית.

הדו"ח האחרון, Networks of Hate, מתאר את האופן שבו קטאר מפעילה את קרן העושר הלאומית ((SWF) בשווי של בין 500 מיליארד דולר לבין טריליון דולר, תוך שימוש בעוצמה רכה ככלי להשפעה במערב, כולל באוניברסיטאות אמריקאיות יוקרתיות.

הדו"ח בוחן גם את המוסדות הקטאריים העיקריים, השקעותיהם וסכומי הכסף המוזרמים ישירות לקמפוסים בארה"ב באמצעות ארגונים במימון ושליטת קטאר כגון קרן קטאר כמו גם שיטות אחרות להעברת כספים שאינם מדווחים למשרד החינוך או לחוק רישום סוכנים זרים (FARA).

ISGAP בודקת את המגזרים הבאים בהם משקיעה קטאר:
• אירוח.
• נדל"ן.
• אנרגיה.
• מזון ומשקאות.
• מדיה.
• חינוך.

לראשונה, המנגנונים והנתונים מפורטים בדו"ח מקיף אחד. ISGAP ממליצה לבצע באופן מיידי את הפעולות הבאות:

כל המוסדות שבהם למשפחה השלטת בקטאר יש שליטה, למשל, רשת המדיה אל-ג'זירה ואל-ג'זירה אינטרנשיונל, וכל החברות הבנות, צריכים להיות רשומים תחת חוק רישום סוכנים זרים (FARA) 1938.

על FARA לדרוש מ-agents of foreign principals העוסקים בפעילות פוליטית או אחרת, המפורטת בחוק, לפרסם מעת לעת בפומבי את קשריהם, וכן לפרסם את פעילויותיהם, כמו גם קבלות ותשלומים לתמיכה בפעילויות אלה.

יש לכנס שימועים בקונגרס כדי להבין באופן מלא את ההשפעה של אסטרטגיות ההשקעה האגרסיביות של קטאר כדי להעריך את השפעתן על הערכים הדמוקרטיים המערביים ואת ההשלכות הביטחוניות האפשריות.

יש לחקור באוניברסיטאות שלוקחות כספים מקטאר, את ההשפעת המימון הקטארי על החינוך ותוכנית הלימודים, המלגות והשיח. האם זו הסיבה לעלייה המאסיבית באנטישמיות במוסדות ההשכלה הגבוהה שהציבה סטודנטים ואנשי סגל יהודים תחת מתקפות לא פרופורציונליות?

יש לחשוף רשומות פיננסיות לגבי כל הוצאות WISH & WISE הקשורות לאקדמיה האמריקאית, כולל מענקים/מלגות וכנסים. הדבר אמור לחשוף את מידת ההשפעה הנסתרת של קטאר על הקמפוסים בארה"ב, המתאפשרת באמצעות גופים אלה.

נדרשת שקיפות מלאה בנוגע לתנאי החוזים בין גופים קטאריים לאוניברסיטאות כדי לוודא את מלוא היקף ההשפעה של קטאר.

קריאה לסגור קמפוסים של אוניברסיטאות אמריקאיות בקטאר. זה כולל את אוניברסיטת טקסס A&M, אוניברסיטת קרנגי מלון, אוניברסיטת נורת'ווסטרן, אוניברסיטת וירג'יניה קומנוולת', אוניברסיטת קורנל וקמפוסים של אוניברסיטת ג'ורג'טאון. פעילותם מאפשרת חדירת עוצמה רכה קטארית לאקדמיה האמריקאית, הן מבחינה אידיאולוגית והן מבחינה מדעית.

יש לאסור על מימון ממשלתי קטארי ישיר נוסף לאוניברסיטאות אמריקאיות הפועלות בקטאר או בארצות הברית. יש לדרוש גילוי מלא על פי חוק רישום סוכנים זרים של כל הכספים הקשורים לקטאר שכבר התקבלו על ידי אוניברסיטאות בארה"ב.

יש לפתוח בחקירה פדרלית בנוגע לאי דיווח על תרומות זרות לאוניברסיטאות בארה"ב ולנקוט צעדים פליליים נגד אי דיווח שיטתי של אוניברסיטאות בארה"ב ויחידים על תרומות כספיות שהתקבלו במישרין או בעקיפין מקטאר. החקירה צריכה לבחון את השפעת המימון הקטארי על התגברות האנטישמיות בהשכלה הגבוהה.

יש לבטל ולשלול כספים העוקפים את דרישות הדיווח.

יש להוסיף הוראה לסעיף 117 של חוק ההשכלה הגבוהה 1965 המחייב גילוי של מקבלי מענקים ומימון שיש להם קשר כלשהו לקטאר במישרין או בעקיפין.

יש להקים ועדות לבדיקת אתיקה באוניברסיטאות אמריקאיות כדי לפקח על מקורות מימון זרים ולחסום תרומות או שותפויות בלתי קבילות המסכנות את היושרה האקדמית והביטחון הלאומי.

יש לחוקק חוקי שקיפות נוספים המחייבים גילוי פומבי מלא של כל חוזים, מענקים או תרומות זרים שהתקבלו על ידי אוניברסיטאות בארה"ב, כולל דיווח מפורט על פרויקטים משותפים, חסות נסיעות, קתדרות סגל שהוענקו והטבות אחרות.

מנכ"ל ISGAP, ד"ר צ'ארלס אשר סמול שיתף: "הנאציזם היה שילוב של שליטה תאגידית בלתי מרוסנת בכלכלה מהולה באנטישמיות רצחנית. זה הביא לחורבנה של אירופה. אינטלקטואלים וחוקרים גרמנים עמדו בחזית התמיכה בנאצים ונרמול האנטישמיות. מה שראינו בשימוע בקונגרס האמריקאי הוא את ראשי אוניברסיטאות ה-Ivy league הגדולות עם מיליארדי דולרים בתרומות, מנרמלים את האנטישמיות בארצות הברית. זאת, בזמן שהם רוצים גישה בלתי מפוקחת לכספי דמים שמוזרמים על ידי חברות בבעלות ממשלתית קטארית שהאידיאולוגיה שלהם מבקשת להרוס את העם היהודי ואת הדמוקרטיה האמריקאית. זה חייב להיגמר עכשיו".




אנטישמיות ארצות הברית אנטישמיות קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד