כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נר ראשון בקייב בירת אוקראינה

חיילים אוקראינים ששבו מהחזית הגיעו להדליק נר חנוכה

הדלקת נר ראשון של חנוכה בקהילה היהודית בקייב בראשות רב העיר הרב יונתן מרקוביץ' נערכה כשההפצצות על העיר נמשכות ● שגריר ישראל מיכאל ברודסקי כובד בהדלקת נר ראשון והזכיר את החטופים שמחכים לאור שיוציא אותם מהאפילה"

חיילים אוקראינים ששבו מהחזית הגיעו להדליק נר חנוכה
הדלקת נר חנוכה בקייב צילום: דוברות הקהילה היהודית JCC חב"ד בקייב

התקפות המל"טים המתאבדים על קייב וברחבי אוקראינה נמשכות, גם כשעיני העולם כבר לא נשואות לאוקראינה, אך יהודי אוקראינה לא מוותרים על חג החנוכה גם בזמן ההפצצות. הערב, עם כניסת החג, נערכה בבית הכנסת המרכזי JCC חב"ד בקייב, הדלקת נר ראשון של חנוכה בהובלת רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ'.

בהדלקת הנר הראשון, כובד אורח הכבוד שגריר ישראל בקייב מר מיכאל ברודסקי, יחד עם השגריר כובדו בהדלקה קונסול הכבוד של ישראל באוקראינה אולג וישניאקוב, יו"ר קק"ל באוקראינה וכן חייל פצוע שהגיע מחזית הלחימה עם רוסיה. באירוע השתתפו גם חברי פרלמנט בכירים, בהם גם חברי שדולת הידידות בין אוקראינה לישראל, סגנית שר המשפטים והנהלת בתי הכלא באוקראינה.

"חנוכה מאחד את כל היהודים בעולם, סביב אור הנרות. השנה, כולנו מתפללים לשובם של כל החטופים למשפחותיהם במהרה ומקווים שאור נרות החנוכה שינצח את האנטישמיות והרוע בכל העולם, יהיה האור שיאיר את דרכם של החטופים ויוציא אותם מהחושך של השבי האכזרי", אמר השגריר ברודסקי.

בהדלקת הנר השתתפו עשרות מחברי הקהילה היהודית בקייב יחד עם חיילים שחזרו מהחזית ובאו להודות על הניסים הפרטיים שלהם ולברך את ברכת 'הגומל' יחד עם הרב מרקוביץ'.

מלחמת אוקראינה רוסיה חנוכה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד