כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"האור ינצח כאן ובישראל"

נשיא אוקראינה הדליק בלשכתו נר ראשון עם שלוחי חב"ד

נשיא אוקראינה הדליק נר ראשון של חנוכה בלשכתו, יחד עם שלוחי חב"ד המשמשים גם רבני ערים באוקראינה. הנשיא זלנסקי ציין שהוא בטוח "שהאור ינצח את החושך באוקראינה ובארץ הקודש"

נשיא אוקראינה הדליק בלשכתו נר ראשון עם שלוחי חב"ד
זלנסקי מדליק נר חנוכה עם הרבנים צילום: לשכת הנשיאות האוקראינית

נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי הדליק לפני זמן קצר נר ראשון של חנוכה בלשכתו, יחד עם שלוחי חב"ד המשמשים גם רבני ערים באוקראינה. את הפגישה וההדלקה יזמה "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" (FJCU) שבראשה עומד שליח חב"ד הרב מאיר סטמבלר

הרב שמואל קמינצקי, רבה של דניפרו ושליח חב"ד הראשי בעיר, הדליקו יחד את החנוכיה המהודרת ביחד עם הנשיא. הרב קמינצקי אמר כי "המלחמה באוקראינה היא נס החנוכה של זמננו - של רבים ביד מעטים".

באירוע המצומצם השתתפו גם הרב משה מוסקוביץ רבה של חרקוב, הרב משה אסמן מרבני קייב, הרב יונתן מרקוביץ' מקייב, הרב מרדכי-שלמה בולד רבה של לבוב, הרב אברהם וולף רבה של אודסה, הרב מרדכי אדרי רבה של קריבוירוג שבה נולד הנשיא זלנסקי, הרב מענדל וילהלם רבה של אוז'גרוד ועוד. כזכור, גם בערב ראש השנה נפגש הנשיא זלנסקי עם רבני אוקראינה. לאחר הדלקת הנר הערב, שוחח הנשיא עם הרבנים והביע בפניהם את הערכתו על פועלם עם יהודי המדינה במהלך כל ימות השנה. סיו"ר "הפדרציה" הרב רפאל רוטמאן סיפר לנשיא על פועלו של הארגון בחג החנוכה, יחד עם שלוחי חב״ד, כולל שליחת רבבות מארזים לחג ליהודי המדינה; פריסת חנוכיות ציבוריות, הצבת חנוכיות על כלי רכב ושלטי חוצות המאחלים חנוכה שמח ובהם פרטים על הדלקות עירוניות.

בפגישה אמר הרב סטמבלר כי למרות החג, זה הזמן להזכיר "את אחינו ואחיותנו שנמצאים בשבי ארגון הטרור חמאס ולהעלות על נס את גבורתם של החיילים בשדה הקרב באוקראינה וברצועת עזה". הרב סטמבלר סיפר בתום הפגישה כי "הנשיא זלנסקי ציין שהוא בטוח שהאור ינצח את החושך באוקראינה ובארץ הקודש".

חג החנוכה נחגג באוקראינה גם השנה על ידי יהודי המדינה כאשר 42 אלף ערכות מיוחדות לחג החנוכה הופצו על ידי הפדרציה - שנוסדה לפני יותר מ-25 שנה, ומאגדת את כ-180 הקהילות היהודיות במדינה - בשיתוף פעולה עם שלוחי חב"ד לחיילים יהודים אוקראינים בחזית המלחמה מול רוסיה, ליהודים ב-169 הקהילות היהודיות באוקראינה ולאסירים יהודים ברחבי המדינה.

השנה צורף לכל ערכה פוסטר בגודל A4 עם שמו ופרטיו של חטוף או חטופה ישראלים, שמחוזקים בשבי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה עם הסבר קצר על כל החטופים והמלחמה כולה תחת הכותרת Повернути додому ("החזירו אותם הביתה") בשפה האוקראינית - ובשילוב הקריאה להרבות באור וחסד לזכותם.

גם השנה פורסמו בחוצות ערי אוקראינה מאות שלטי חוצות על חג החנוכה המזמינות את הציבור לחגוג את החג, ובכל יום יערכו שלוחי חב"ד והפדרציה הדלקות מרכזיות של חנוכיות ציבוריות בכיכרות המרכזיות של עשרות ערים במדינה.

 

ולודימיר זלנסקי מלחמת חרבות ברזל חנוכה שחרור חטופים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד