כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
יחסוך מיליארדים

קריאה לבטל את יום השבתון בבחירות

נשיא התאחדות התעשיינים קורא לבטל את יום השבתון בבחירות המקומיות שעולה למשק מיליארדי שקלים לחינם. לדבריו, "אפשר לעבוד ולהצביע" | מחלקת המחקר של ההתאחדות: "כל יום שבתון עולה למשק 3 מיליארד שקל, מתוכם 2 מיליארד במימון המגזר הפרטי"

קריאה לבטל את יום השבתון בבחירות
בחירות מקומיות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאור העלות הגבוהה של המלחמה והצורך להדק תקציבית את החגורה, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, פנה לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ' ולשר הפנים, משה ארבל וקרא להם לבטל את יום השבתון בבחירות המקומיות הצפוי להתקיים ב- 30 לינואר, ויעלה למשק מיליארדי שקלים לחינם. זאת בייחוד לאור כך שאין יום שבתון בשל הבחירות כמעט בשום מקום בעולם.

נשיא ההתאחדות כתב לשרים כי "להערכת המחלקה למחקר כלכלי שבהתאחדות התעשיינים, העלות למשק עבור יום שבתון בשל בחירות לרשויות המקומיות נאמדת בכ - 3 מיליארד שקל, מהם כ-2 מיליארד במימון המגזר הפרטי. הנטל האמור חל על כלל המעסיקים במשק, לרבות תעשיינים/מעסיקים קטנים ובינוניים, שבשנים האחרונות, ובשל ריבוי סבבי בחירות, נאלצים לממן מכספם את ימי השבתון שנקבעו הן בבחירות לשלטון המקומי והן בבחירות לכנסת ישראל".

,בנסיבות אלה", כותב רון תומר, "וודאי לאור העובדה שמימון יום השבתון מוטל על כתפי המעסיקים ללא כל הצדקה, קמה חובה על הממשלה לפעול להקטנת הנזק למגזר העסקי ומציאת פתרון מאוזן. אין כל סיבה לבזבז עוד יום עבודה. אפשר וצריך לעבוד ולהצביע. אנא פעולתכם הדחופה לביטול יום השבתון והורדתו כליל של הנטל מעל כתפי המגזר העסקי".

נשיא ההתאחדות הדגיש כי ישנה חובה מיוחדת לבטל את יום השבתון, בייחוד לאור עלות המלחמה. "הדברים יפים בזמן שיגרה, קל וחומר בעתות משבר, בשעה שהמגזר העסקי, והמשק כולו, מתמודד עם אתגרים כלכליים חסרי תקדים עקב מלחמת חרבות ברזל וזקוקים נואשות לכל מקור תקציבי קיים. לפי אומדן משרד האוצר, הפגיעה החודשית בתוצר נאמדת בכ-11.8 מיליארד שקל, ויכולה אף להגיע לפגיעה של כ-20.1 מיליארד שקל במידה והלחימה תתרחב לזירות נוספות. על רקע זאת, קיומו של שבתון ביום הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות, יוסיף מעמסה ונזק מיותר שיכול להיחסך".

בחירות מקומיות 2023 בחירות מוניציפליות 2023 בחירות מקומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד