כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שבוע אחרי קריסת הפסקת האש

סקר מנדטים: הציונות הדתית מעל אחוז החסימה, גוש הימין מתחזק

ברקע העברת כובד המשקל של התקיפה הקרקעית לח'אן יונס ודרום הרצועה, גוש מפלגות הקואליציה מתחזק במנדט. הציונות הדתית מתחזקת על חשבון הליכוד והמחנה הממלכתי ועוברת את אחוז החסימה. נתניהו ממשיך לדשדש עם 31% התאמה לראשות הממשלה

סקר מנדטים: הציונות הדתית מעל אחוז החסימה, גוש הימין מתחזק
סמוטריץ', דרעי, נתניהו צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שבוע מאז קריסת הפסקת האש ופיצוץ המגעים עסקת חטופים, וברקע העברת כובד המשקל של התקיפה הקרקעית לח'אן יונס ודרום הרצועה, גוש מפלגות הקואליציה מתחזק במנדט.

את המנדט הנוסף מקבלת מפלגת הציונות הדתית בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שלאחר שבועיים עוברת את אחוז החסימה. עם זאת, גוש מפלגות האופוזיציה, שזוכה ל־76 מנדטים, עדיין מוביל בפער משמעותי על פני גוש הקואליציה – 44 מנדטים בלבד.

בעקבות עליית הציונות הדתית מעל אחוז החסימה, יורדת המחנה הממלכתי ב־2 מנדטים ל־38 וגם הליכוד מאבדת 2 מנדטים – 18.

בתשובה על השאלה: אילו היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? התשובות היו: המחנה הממלכתי - 38 מנדטים (40 בסקר הקודם), הליכוד - 18 (20), יש עתיד - 15 (14), ישראל ביתנו - 10 (10), ש"ס 9 (9), יהדות התורה 7 (7).

עוצמה יהודית 6 (7), חד"ש־תע"ל 5 (5), מרצ 4 (4), רע"ם 4 (4), הציונות הדתית 4 (0). בל"ד (1.4%) והעבודה (1.4%) ממשיכות להיות מתחת לאחוז החסימה.

יצוין כי הסקר נערך לפני הודעתה של יו"ר העבודה ח"כ מרב מיכאלי על החלטתה לפרוש מהחיים הפוליטיים עם תום כהונת הכנסת הנוכחית.

בתשובה על שאלה נוספת, מי מהשניים – בנימין נתניהו או בני גנץ, מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל? התשובות היו: גנץ 51% (49% בסקר הקודם), נתניהו – 31% (30% בסקר הקודם). 18% נוספים השיבו – לא יודעים.

מפילוח המשיבים עולה כי בקרב מצביעי הליכוד, נתניהו זוכה לרוב של 64%, לעומת 19% לגנץ ו־17% נוספים שאינם יודעים. בקרב מצביעי המחנה הממלכתי, גנץ מקבל 95%, לעומת 5% בלבד לנתניהו. בקרב מצביעי יש עתיד, גנץ מקבל 88%, נתניהו – 3% ו־9% נוספים השיבו לא יודע.

בסקר, שנערך ב־7־6 בדצמבר השתתפו 505 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4.3%. 

מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו בני גנץ בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד