ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
62 יום ללחימה

ארבעה לוחמים נפלו בעזה | מטח כבד למרכז הארץ, אזעקות בצפון

ארבעה לוחמים במילואים נהרגו בדרום ובצפון רצועת עזה ביממה האחרונה. קצין מיחידת עוקץ ולוחם מגדוד 53 נפצעו באורח קשה בקרב בצפון הרצועה ופונו לקבלת טיפול בבית חולים | צה"ל עצר הלילה מבוקשים בג'נין, חברון ורמאללה. לפחות שני מחבלים נפגעו בפעילות | כל העדכונים

ארבעה לוחמים נפלו בעזה | מטח כבד למרכז הארץ, אזעקות בצפון
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל / פלאש 90

ישראל נכנסת ליום ה-62 ללחימה. הבוקר (שישי) הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל נוספים אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם.

רב סמל במיל' קובי דבש הי"ד, בן 41, מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 271, חטיבת המחץ (14), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. 

רב סרן במיל' איל מאיר ברקוביץ הי"ד, בן 28, מירושלים, לוחם בגדוד 699, עוצבת ׳חצי האש׳ (551), נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. 

רס"ר אייל מאיר ברקוביץ/רס"מ קובי דבש הי"ד.

בנוסף, קצין מיחידת עוקץ נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה ופונה לקבלת טיפול בבית חולים, משפחתו עודכנה.

גם הלילה פעל צה"ל למעצר מבוקשים בגין פעילות טרור באזורי ג'נין, חברון ורמאללה. במהלך הפעילות נתקלו החיילים באלימות ואש מהמרחב. אף חייל צה"ל לא נפגע. שני מחבלים ברמאללה נפצעו מאש צה"ל.

לפי גורם אמריקני, ישראל הסכימה, לבקשת ארצות הברית, לפתוח את מעבר גבול כרם שלום לצורך בידוק ביטחוני של משאיות סיוע הומניטרי לפני הכנסתן לרצועת עזה. המשאיות ייבדקו במעבר כרם שלום ויוכנסו לרצועה דרך מעבר רפיח, מה שיאפשר לשדרג את יכולות הבידוק במעברים ויגדיל את היקף המשאיות שיוכלו להיכנס לעזה. כך לפי אותו גורם שצוטט ב'רויטרס'.

כל העדכונים:

15:20 - הותר לפרסום: רס"ר (מיל') נפתלי יונה גורדון, בן 32, מירושלים, לוחם שריון בגדוד 53, עוצבת 'ברק' (188) ורס"ל (מיל') עומרי רוט, בן 25, מקצרין, מפקד טנק בגדוד נפלו בקרב בצפון רצועת עזה.

כמו"כ, לוחם מגדוד 53, עוצבת 'ברק' (188) נפצע באורח קשה היום בקרב בצפון רצועת עזה. הפצוע פונה לקבלת טיפול בבית חולים ומשפחתו עודכנה.

14:37 - בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות: חובשים ופראמדיקים של מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות. בשלב זה לא דווח על נפגעים.

14:30 - אזעקות בגוש דן (תל אביב - מזרח, תל אביב - מרכז העיר, תל אביב - עבר הירקון, גבעתיים, רמת גן - מערב); חשש לחדירת כלי טיס בצפון.

14:28 - אזעקות באצבע הגליל ובעוטף עזה.

14:15 - דיווחים בסוריה: ישראל תקפה רכב בקונייטרה, 4 חוסלו.

13:00 - לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו חמישה מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, ביניהם שני פעילים בארגון הטרור חמאס; נעצר בכפר סילת א-דהר מחבל החשוד במעורבות בירי ממנו נפצע חייל צה"ל.

12:45 - איתן לוי, בן 53, תושב בת ים שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר, הוכרז כנרצח.

12:33 - תושבים בגוש דן מדווחים על מספר פיצוצים חזקים, ללא התרעה. במערכת הביטחון בודקים אם מדובר בשיגורים שנפלו בים.

12:31 - צבע אדום בניצנים.

12:20 -צה"ל: בעקבות מידע חדש ורלוונטי בחקירה ובאישור משפחתו, גופתו של יובל דורון קסטלמן ז"ל, שנורה למוות בפיגוע בירושלים לפני כשבוע, תוצא מן הקבר.

12:00 - אזעקה בשדרות איבים, ניר עם.

11:22 - השר בני גנץ בהספדו בהלוויית גל איזנקוט הי"ד: "כשאישרנו תוכניות, ידענו את משמעותן. ידענו שהחיצים על המפות יכולים להפוך לחצים בליבן של משפחות טובות ויקרות".

11:00 - החלה הלוויתו של רס"ר גל מאיר איזנקוט הי"ד, בנו של הרמטכ"ל ה-21, השר גדי איזנקוט בבית העלמין הצבאי בהרצליה. במקום נוכחים ראש הממשלה נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שרים, ח"כים ואלופי צה"ל בעבר ובהווה.

10:34 - עיריית שדרות - 4 רקטות נורו לעבר העיר - 2 יורטו, 2 נפלו מחוץ לעיר. בשלב זה לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

10:30 - שריפה פרצה במהלך הלילה במאהל משפחות החטופים שמול הכנסת. בכבאות והצלה קבעו כי יש חשד להצתה במקום. לא היו נפגעים. "לשמחתנו השריפה כובתה במהירות וללא נפגעים. עם זאת, יצוין כי דיירי המאהל, שאיבדו את יקיריהם באסון הנורא של 7 באוקטובר, ספגו בשבועות האחרונים איומים מצד עוברי אורח שהתבטאו בצורה קיצונית ואלימה", נמסר ממטה מאהל המשפחות.

10:22 - אחרי 14 שעות, הירי מתחדש. אזעקות במטווח ניר עם, ניר עם, שדרות, איבים

09:38 - חמישה מחבלים נהרגו בפשיטה של צה"ל במחנה הפליטים פארעה, באזור שכם. כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית 'וופא'.

09:17 - מאז השעה 20:00 אמש אז בוצע שיגור לכיוון זרעית שבצפון, מזה 13 שעות נשמר השקט מצד ארגוני הטרור.

09:00 - הלחימה ברצועת עזה נמשכת; כ-450 מטרות נתקפו ביממה האחרונה; מכלול האש של חטיבה 7 יחד עם כלי טיס של חיל האוויר חיסלו מחבלים רבים בחאן יונס; כוחות זרוע הים תקפו והשמידו תשתיות טרור של ארגון הטרור חמאס. >> לכתבה המלאה והתיעוד

08:38 - במהלך הלילה, כלי טיס מאויש מרחוק תקף חוליית מחבלים חמושה שזוהתה על ידי כוחות צה״ל במרחב הר דב. כמו כן, בתגובה לשיגורים לעבר רמת הגולן אתמול (חמישי) צה"ל תקף מספר מטרות בשטח סוריה.

08:00 - מטוס קרב של חיל האוויר תקף בטעות בימים האחרונים בית שבו שהו לוחמים ברצועת עזה - והוביל למותו של אחד מהם. לבקשת משפחת החלל, שכבר הובא למנוחות, פרטיו לא מתפרסמים. כך דיווח יואב זיתון ב-ynet.

07:51 - 418 חללי צה"ל מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר.

07:42 - כרמלה מנשה מדווחת ברשת ב' כי ‏בצה"ל החלו לשחרר כמה מיחידות המילואים, אחרי שבועות רצופים של שירות ברצועה. הכוחות האלה יוחלפו בחיילים מיחידות אחרות, ששירתו זמן קצר יותר.

07:27 - דיווח בניו יורק טיימס: חמאס תכנן להשתלט על מספר אזורים שלא היו ידועים עד כה ב-7 באוקטובר, כולל בסיס צבאי מדרום לתל אביב. במחשב שנמצא בטנדר של מפקד בחמאס היה גם שרטוט של הבסיס הצבאי מדרום לתל אביב.

07:13 - שוטרי מרחב ירקון סיימו היערכותם בהיבטי האבטחה והתנועה לביצוע חסימות והכוונת התנועה, לקראת הלוויתו של רס"ר במילואים גל מאיר איזנקוט ז"ל שתתקיים היום לקראת השעה 1100 בבית העלמין פינסקר בהרצליה.

החל משעה 7:00, נחסמו הצירים המובילים לבית העלמין כמפורט להלן:

? רחוב פינסקר מרחוב ז'בוטינסקי עד רח' בצלאל.
? רחוב אבן עזרא מרחוב חנה רובינא עד רחוב פינסקר.

לאור עומסי התנועה הצפויים בצירים המובילים ובסמיכות לבית העלמין, מתבקש ציבור הנהגים לבחור בדרכים חלופיות ולחנות את כלי הרכבים בחניונים מוסדרים לרבות חניון חיל האוויר, שבעת הכוכבים ופארק הרצליה.

07:00 - דובר צה"ל מפרסם הבוקר תיעוד של מפקד עוצבת 'הפלדה' (162) תת אלוף איציק כהן בהדלקת נר חנוכה בתוך הרצועה.

 

מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים חיילים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד