כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כולם סברו אחרת

סיפור לשבת: מה גרם למתחרה לשבור שיא עולמי?

הרב יצחק פנגר בסיפור לשבת על כח הרצון והאפשרות לעשות גם כשכולם סוברים אחרת, מה גרם למתחרה לשבור את השיא כשכולם סברו כי לא ניתן לעשות זאת? ואיך זה קשור לחג החנוכה ולימים אלו?

סיפור לשבת: מה גרם למתחרה לשבור שיא עולמי?
אילוסטרציה צילום: freepik

ריצת מייל (כ-1,600 מ') הינה ריצה תחרותית. במשך שנים רבות לא הצליח שום ספורטאי לרוץ ריצה כזו תוך פחות מארבע דקות חוקרים כבר יצאו במסקנות מרחיקות לכת, וטענו שהדבר בלתי אפשרי. גוף האדם מוגבל, כך טענו, ושום אדם לא יוכל לבצע זאת.

עד שיום אחד, אדם אחד חשב אחרת. רוג'ר בניסטר היה אתלט בריטי, שהחליט להראות לעצמו ולעולם שהדבר כן אפשרי. ואכן, כך היה - ב-6 במאי 1954 (למניינם) השתתף בניסטר במרוץ באוקספורד, ולעיני 3,000 צופים, הוא סיים בזמן שיא של 3:59.04 דקות. הוא לא רק שבר שיא עולם, אלא הצליח לשבור תפיסת עולם, שקבעה נחרצות שהדבר בלתי אפשרי. מה שלא פחות מפתיע היה שהשיא ההיסטורי החזיק מעמד רק זמן קצר מאד , עד ה-21 ביוני באותה שנה, אז אצן אחר ירד עוד יותר מתחת לארבע הדקות. וכך הלאה – שנה לאחר שבירת השיא  כבר היו 37 רצים שהצליחו לשבור את מחסום ארבע הדקות. עד 1956, למעלה מ-300 רצים עברו את התוצאה של ארבע דקות. ברגע שמישהו אחד עשה את זה, הדבר הפך להיות אפשרי.

חנוכה הנו חג של שתי מילים: "זה אפשרי". זה אפשרי לנצח את היוונים, גם אם אנו מעטים; זה אפשרי למצוא פח של שמן, גם אם היוונים טמאו את כל השמנים; זה אפשרי ששמן שאמור היה להספיק ליום אחד יספיק לשמונה ימים. כך גם בפרשת השבוע, זה אפשרי שחלומותיו של יוסף יתגשמו, אף על פי שאחיו אמרו: "ונראה מה יהיו חלומותיו", אף על פי שזרקו אותו לבור, אף על פי שמכרו אותו לעבד, אף על פי שהוא יהיה בכלא 12 שנה. זה אפשרי .

קחו את זה לחייכם. אם משהו אחד עשה את זה, סימן שזה אפשרי. ואם אין אף אחד עדיין – תהיו אתם הראשונים.

יהי רצון שמי שעשה ניסים לאבותינו בימים ההם, יעשה לנו גם בזמן הזה, ויחזרו כל החטופות והחטופים, יחזרו כל חיילנו לשלום וננצח את המלחמה הזו, כי בעזרת השם -  זה אפשרי!

חנוכה שמח, ושבת שלום

שלכם, יצחק פנגר

הרב יצחק פנגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד