כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"ישראל לא מחפשת להרוג אזרחים"

קירבי זעם על כתב ערבי שכינה את ישראל "מדינת טרור"

דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי הגיב בנחרצות לכתב ערבי שכינה את ישראל מדינת טרור. "זו לא האסטרטגיה של צבא ההגנה לישראל להרוג חפים מפשע. זה לא שהישראלים יושבים כל בוקר ואומרים 'היי, כמה עוד אזרחים אנחנו יכולים להרוג היום?' הם לא עושים את זה. הם מנסים לרדוף אחרי חמאס"

קירבי זעם על כתב ערבי שכינה את ישראל "מדינת טרור"
ג'ון קירבי צילום: צילום מסך

בתדרוך לעיתונאים של הבית הלבן ביום רביעי האחרון, ג'ון קירבי דובר המועצה לביטחון לאומי, התפרץ לעבר כתב ערבי שכינה את ישראל "מדינת טרור" המטילה "ענישה קולקטיבית" על עזתים ו"הורגת אזרחים" ו"עיתונאים".

הכתב טען כי "שום דבר לא משתנה בשטח" ו"מעל 60 עיתונאים מתו בשטח", והוא דרש מקירבי להסביר "מה באמת קורה".

הוא כינה את ישראל מדינת טרור והרגיז את קירבי: "אם אנחנו קוראים לחמאס ארגון טרור שהורג אזרחים, אז גם ישראל מתנהגת כמו מדינת טרור, הורגת בני אדם אזרחים ועיתונאים כל יום".

מזכירת העיתונות, קארין ז'אן-פייר, התערבה בניסיון לאפשר לקירבי להתעלם מהשאלה, אבל קירבי אמר לה שזה "בסדר" ופתח עליו בכל העוצמה.

"חמאס טבח ורצח בכוונה כ-1,200 בני אדם בשביעי לאוקטובר ונראה שכולנו בדרך לשכוח את זה. כוונתם היתה לקחת בני ערובה", אמר קירבי.

הוא ציין כי "ארה"ב הייתה מאוד כנה עם עמיתינו הישראלים בדרישה שהם יהיו מאוד זהירים". קירבי הדגיש גם שלישראל יש "זכות וגם אחריות להגן על עצמם מפני איום רצח עם".

קירבי זעם והבהיר כי "זו לא האסטרטגיה של צבא ההגנה לישראל להרוג חפים מפשע" ו"זה לא שהישראלים יושבים כל בוקר ואומרים, 'היי, כמה אזרחים עוד אנחנו יכולים להרוג היום? בוא נלך להפציץ - בוא נלך להפציץ בית ספר או בית חולים או בניין מגורים ורק נגרום לנפגעים אזרחים?'".

קירבי אמר כי חמאס מבצע את הלחימה בקרב אזרחים חפים מפשע ובכך קשה מאוד להילחם איתם. עם זאת, קירבי שאל את הכתב אם הוא חושב שזה הדבר ה"נכון" לעשות, אך הכתב התעלם מכך.

קירבי סיכם: "הם לא עושים את זה. הם מנסים לרדוף אחרי חמאס וזה מאוד קשה כשחמאס בנוסף לטבוח בכוונה באנשים - מסתיר את עצמו בכוונה בבנייני מגורים, בבתי חולים, במנהרות, הוא עושה את זה - ומעמיד חפים מפשע בעזה ישירות באש הצולבת".

חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד