י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דד ליין אמריקני?

נתניהו לביידן: הפעולה בחאן יונס תימשך עוד כחודש

בשיחת הטלפון ביניהם בסוף השבוע עידכן ראש הממשלה נתניהו את הנשיא ביידן כי "הפעולה הישראלית בחאן יונס תמשך עוד כחודש", זאת אחרי דיווח לפיו הנשיא ביידן הציב דד ליין לסיום המלחמה

נתניהו וביידן
נתניהו וביידן צילום: אבי אוחיון, לע"מ

בשיחת הטלפון שהתקיימה בין ראש הממשלה לנשיא ביידן במהלך סוף השבוע, עדכן ראש הממשלה נתניהו את הנשיא ביידן שהפעולה הישראלית בחאן יונס תמשך עוד כחודש, כך דווח ב"חדשות 13".

גורמים מדיניים אמרו שההערכה היא כי הממשל האמריקני מצפה שמה שיקרה אח"כ מבחינת הלחימה בעזה יהיה ממוקד יותר ועצים פחות.

אתמול דווח כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הציב לישראל דד-ליין לסיום המלחמה בעזה - עד סוף שנת 2023, כלומר עוד כשלושה שבועות. דברים אלו מצטרפים לדבריו של מזכיר המדינה בלינקן שאמר לבכירים ישראלים כי "אין לכם אשראי לזמן ממושך כל כך", זאת בתגובה לכך שעידכנו אותו כי המלחמה עשויה להימשך חודשים.

יחד עם זאת בישראל מתכננים למתוח את האשראי האמריקני ולא לציית באופן מלא לבקשות האמריקניות. בפוליטיקו דיווחו אף כי בכיר ישראלי ציין שההחלטה להיכנס אל תוך עזה עמדה בניגוד לדעת האמריקנים.

מטעם הבית הלבן נמסר בתגובה לדיווחים על הדד ליין שלכאורה ארה"ב הציבה לישראל, כי ישראל היא זו שמקבלת החלטות באשר למשך הלחימה. "נמשיך לתמוך מאמצי ישראל להגן על עצמה מפני הטרוריסטים של חמאס", כך נמסר מהבית הלבן.

חמאס חאן יונס בנימין נתניהו ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד