ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
שינוי בעמדה

הגירת עשרות אלפים החוצה: הפתרון המצרי לעזתים

למרות שעד כה הדגישו המצרים כי הם חוששים מפני הגירת אלפי עזתים החוצה אליהם - כעת מתברר כי מקבלי ההחלטות טווים תכנית אחרת לגמרי

הגירת עשרות אלפים החוצה: הפתרון המצרי לעזתים
עזתים במעבר רפיח צילום: Atia Mohammed/Flash90

העיתון המצרי "אל-אחבר" הביא היום (שבת) ציטוטים מגורמים בכירים במדינה שאומרים כי מצרים בוחנת דרכים שונות להתמודדות עם הגירה מואצת של אלפי פלסטינאים מעזה לעברה.

לפי הדיווחים אחת האפשרויות היא שליחה של אזרחים שקיבלו אישור מעבר מעזה למדינות אחרות שייפרסו את חסותן עליהן. הרעיון הוא חלוקה של אשרות על בסיס מקרים הומניטריים או לבעלי אישורי הגירה לחו"ל. אותם אזרחים ברי מזל ימינו במדינה תקופה מוגבלת בטרם יעברו הלאה.

החשש הוא מפני גל עיקרי של הגירה במהלך החודשים הראשונים של השנה האזרחית הבאה, ככל שהמלחמה בעזה תתגבר ותתרחב גם לדרום הרצועה. בנוסף קיים חשש בקרב מקבלי ההחלטות המצריים כי הצבא ימנע כל נסיון שיקום של ההריסות וכן תוביל מהלכים יגבילו את הסיוע ההומניטרי ובשל כך החיים ברצועת עזה יהפכו לבלתי נסבלים.

במהלך סוף השבוע דווח כי שר החוץ האיראני חוסיין, אמיר עבדאללהיאן, שוחח בטלפון עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, והזהיר אותו מכך שהמלחמה בעזה עלולה להביא ל"פיצוץ אזורי שלא ניתן יהיה להשתלט עליו".

 

 

עזה מצרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד