י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
"העזתים ניצחו"

מנהיג מוסלמי בכיר בארה"ב: "אני מאושר מהטבח ב-7 באוקטובר"

מנהיג מוסלמי בארה"ב הצדיק את הטבח בישראל ב-7 באוקטובר. בוועידת "מוסלמים אמריקאים למען פלסטין" הוא אמר: "שמחתי לראות את תושבי עזה שוברים את המצור ב-7 באוקטובר, הם מנצחים, לתושבי עזה יש זכות להגנה עצמית - לישראל אין". הבית הלבן גינה בחריפות

מנהיג מוסלמי בכיר בארה"ב: "אני מאושר מהטבח ב-7 באוקטובר"
קיבוץ בארי לאחר הטבח צילום: אורן בן הקוון, פלאש90

המייסד והמנכ"ל של המועצה ליחסים בין ארצות הברית לאסלאם (CAIR) הביע את שמחתו על הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר, כאשר אלפי מחבלים פרצו את הגבול בין עזה לישראל, וטבחו ב-1,200 בני אדם וחטפו כ-240 בני ערובה.

ניהאד עוואד, המנכ"ל נאם בוועידת המוסלמים האמריקאים למען פלסטין בשיקגו ב-24 בנובמבר 2023, ודבריו נחשפו רק בסוף השבוע על ידי MEMRI מכון מחקר העוקב אחרי אמצעי תקשורת במזרח התיכון. כי הוא שמח לראות את תושבי עזה "שוברים את המצור ב-7 באוקטובר". עוואד אמר שאנשים שמרגישים רע עם תושבי עזה "לא מבינים את המשוואה", כי העזתים ניצחו. סרטון מהכנס פורסם בערוץ היוטיוב של AMP.

ניהאד עוואד אמר גם: "אנשי עזה החליטו לשבור את המצור, חומות מחנה הריכוז, רק ב-7 באוקטובר. וכן, שמחתי לראות אנשים שוברים את המצור וזורקים את החומות של אדמתם והולכים חופשיים בארצם שאסור להם ללכת בה. וכן, לתושבי עזה יש זכות להגנה עצמית, יש להם זכות להגן על עצמם, וכן, לישראל, ככוח כובש, אין את זה הזכות להגנה עצמית".

"עזה הפכה למקור שחרור, להשראה לאנשים. עזה שינתה מוחות רבים ברחבי העולם, כולל אנשים שאינם מוסלמים. איזו אמונה יש לאנשים האלה? הם אסירי תודה, הם לא מפחדים. ישראל לא הפחידה אותם, כי הם ידעו שהגן עדן שלהם בעזה, ואם הם היו רוצים למות, הם ילכו לגן עדן אחר. זו האמונה של תושבי עזה. העזתים ניצחו".

הבית הלבן גינה "בביטויים החזקים ביותר" את דבריו של עוואד, אותם כינה "מזעזעים" ו"אנטישמיים".

"התקפות הטרור הנוראיות והאכזריות שבוצעו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר היו, כפי שאמר הנשיא ביידן, 'מתועבים עם רוע מופרך'. ה-7 באוקטובר היה היום הקטלני ביותר עבור העם היהודי מאז השואה", אמר דובר הבית הלבן, אנדרו בייטס.

"הזוועות של אותו יום מזעזעות את המצפון, וזו הסיבה שלעולם לא נוכל לשכוח את הכאב שחמאס גרם לכל כך הרבה אנשים חפים מפשע. יש משפחות שנמצאות בייסורים אבלות על אהובים, ויש גם משפחות עם יסורים שעושות כל שביכולתן כדי לשחרר את יקיריהן החטופים", אמר.

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד