כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
גדל ביותר מ-300 אחוז

מכירות המזוזות נוסקות: יהודים מתקינים לראשונה מזוזות בבתיהם

מכירות המזוזות נוסקות בבריטניה. יהודים רבים החלו להראות את יהדותם בגלוי. מאות נהרו לקנות מזוזות. חברי קהילות יהודיות מחפשים דרכים להראות את זהותם היהודית

מכירות המזוזות נוסקות: יהודים מתקינים לראשונה מזוזות בבתיהם
קביעת מזוזה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הביקוש למזוזות גדל ביותר מ-300 אחוז ברחבי בריטניה מאז ה-7 באוקטובר, כך לפי בתי חב"ד בבריטניה. בתי חב"ד דיווחו כי חלה עלייה בביקוש למזוזות ברחבי בריטניה. אנשים בקהילות היהודיות מחפשים דרכים להראות מחדש את זהותם היהודית.

הרב יהודה פינק, המרכז את קמפיין עידוד קביעת מזוזות מטעם חב"ד בבריטניה, אמר לעיתון היהודי הבריטי Jewish News: "חלה עלייה מסיבית בביקוש למזוזות, אנשים גם ביקשו מאיתנו לבדוק אם המזוזות שלהם כשרות".

"בחלק מהאזורים היינו קובעים מזוזה אחת בחודש. עכשיו באזורים האלה אנחנו מקבלים פי ארבעה או חמישה בקשות, לפעמים יותר. קבעתי מזוזות בבתים שבהם לא הייתה מזוזה מעולם. זה מאוד מרגש ומאוד מעודד לראות אנשים גאים להיות יהודים".

הרב פינק, מבית חב"ד בסוליהול אמר: "יש כמה אנשים מודאגים שהמזוזה שלהם גלויה, אבל יש רבים שרוצים להזדהות בגאווה כיהודים, והצגת המזוזה שלהם היא אחת הדרכים לעשות זאת. להסיר את המזוזה זה להיכנע לטרור".

הרב בנציון אלפרוביץ, מבית חב"ד בבורנמות', סיפר על עלייה משמעותית במספר הבקשות למזוזות באזור במיוחד מסטודנטים באוניברסיטאות. כתוצאה מכך, הוא השיק קמפיין לפיו תושבי בורנמות' המקומיים נותנים חסות או תורמים מזוזה לסטודנט יהודי המתגורר בעיירת החוף - כאשר המחירים לכל מזוזה מתחילים מ-80 דולר לערך.

"בעבר הייתי קובע עד שלוש מזוזות בשנה על דלת מעונות של סטודנט יהודי. במהלך השבועיים האחרונים, היו לי 15 כאלה. זה מעולם לא קרה בעבר" אמר. "קבעתי מזוזות על דלת הכניסה של מגורי סטודנטים שבהם כל השותפים לדירה הם יהודים, או על דלת חדר השינה של סטודנט יהודי שגר עם שותפים לא יהודים".

"זה הזמן שבו אנחנו צריכים להיות גאים בזהות היהודית שלנו, ולהציג בגאווה מזוזה על דלת הכניסה שלנו" אמר וציין כי אנשים המודאגים לגבי ביטחונם, יכולים לקבל "מארז מזוזה דיסקרטי" שתוכנן. להיראות כמו חפץ של אבטחה בעיצובו של הרב זלמן לנט מאירלנד.

גם עסקים פרטיים ציינו על עלייה בביקוש למזוזות. בעלת עסק ליודאיקה דניה קיי, אמרה ל-Jewish News כי מכירת המזוזות כמעט הוכפלה מאז 7 באוקטובר.

קיי, שהחברה שלו מוכרת מגוון מוצרי יודאיקה, אמרה כי חלה עלייה גם במכירות של פריטי שבת, פמוטים חנוכיות ותכשיטים יהודיים, כמו מגן דוד ושרשרת "חי". היא אמרה שהמכירות עלו גם בגרמניה, הולנד וצרפת.

קיי הוסיפה: "קראתי סיפורים על אנשים שחשים פחד וחושבים להוריד את המזוזות, אבל לא ראיתי שום עדות לכך. אם כבר, זה ההפך הגמור. אני מקבלת אימיילים מלקוחות שתומכים בכך".

עם זאת, ברנרד בנהרוך, סופר סת"ם מגולדרס גרין, אמר לעיתון שהוא הבחין באנשים שמעוניינים להסתיר את המזוזות שלהם. הוא אמר שלקוחות שואלים אותו אם זה בסדר להסיר מזוזות מהדלתות שלהם, בעקבות האנטישמיות הגואה ברחבי בריטניה מאז הזוועות ב-7 באוקטובר.

"יש לנו לקוחות, במיוחד אלה שגרים מחוץ לצפון מערב לונדון או שגרים לבד, שכעת מרגישים צורך לשים את המזוזות של דלת הכניסה שלהם בחלק הפנימי של המשקוף, כדי לא למשוך תשומת לב ליהדותם" אמר.

בריטניה חב"ד מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד