כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מחלישים את אמריקה"

ג'ורג' סורוס העביר יותר מ-50 מיליון דולר לארגונים אוהדי איראן

מיליארדר יהודי הזרים יותר מ-50 מיליון דולר לרשת של קבוצות אוהדי איראן שדחפו לבטל את הסנקציות האמריקניות על איראן. השליח המיוחד של ארה"ב לשעבר לאיראן שנמצא כעת בחקירת ה-FBI היה נשיא אחד הארגונים

ג'ורג' סורוס העביר יותר מ-50 מיליון דולר לארגונים אוהדי איראן
שריפת דגל ישראל באיראן צילום: מתוך הסרטון

המיליארדר הליברלי היהודי ג'ורג' סורוס הזרים יותר מ-50 מיליון דולר לרשת של קבוצות אוהדי איראן שחבריה זכו לשליטה משמעותית בבית הלבן, ודחפו לבטל את הסנקציות האמריקניות על איראן תוך תמיכה בהסכם גרעין מחודש.

מרישומי קרן החברה של סורוס התגלה כי סכום של 46.7 מיליון דולר ניתן מאז 2016 ל-International Crisis Group, צוות חשיבה שמאלני הקשור למזימה איראנית לכאורה לתמרן את מדיניות ארה"ב.

רוברט מאלי, השליח המיוחד של ארה"ב לשעבר לאיראן שנמצא כעת בחקירת ה-FBI בגין "טיפול לא נכון לכאורה בחומר מסווג", היה נשיא הארגון עד שהצטרף לממשל ביידן ב-2021.

"סורוס מימן ללא הרף ארגונים הפועלים עבור המשטר האיראני - מזלזלים בהפרות זכויות אדם תוך שהם פועלים לקידום תעמולה איראנית", אמר גבריאל נורוניה מצוות החשיבה לביטחון לאומי של פולריס ל"ניו יורק פוסט".

סורוס מימן את הקמת הארגון ב-1994, והמיליארדר היה נאמן הארגון במשך שנים לפני שמסר את הארגון לבנו אלכסנדר סורוס, בן 38, ב-2018.

"אני לא יודע מה החזון של סורוס לגבי איראן", אמר נורוניה. "אבל הדברים שהם מממנים באופן שגרתי הם דברים שמחלישים את אמריקה, הן פנימית והן חיצונית".

 

איראן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד