י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"מצב הפעילים בשטח קשה"

חמאס מעביר חטופים ממקום למקום יחד עם ההנהגה

כדי למנוע חדירה מודיעינית, שקל יותר לישראל להשיג כשהחטופים נמצאים במקום אחד, הטקטיקה שבה נוקט חמאס היא להעבירם ממקום למקום יחד עם הנהגת הארגון | דובר צה"ל הגרי: "מהחקירות של המחבלים שנכנעו עולה המודיעין הבא - מצב הפעילים בשטח קשה והנהגת חמאס מתכחשת למציאות"

חמאס מעביר חטופים ממקום למקום יחד עם ההנהגה
הריסות בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

חמאס מעביר חלק מהחטופים שנמצאים בחזקתו ממקום למקום ברצועה, יחד עם ההנהגה הצבאית שמנהלת את הלחימה נגד ישראל - כך פורסם ב'כאן 11'. חלק מהחטופים ששוחררו סיפרו כי הועברו ממקום למקום והיו בתנועה.

חמאס משתמש בטקטיקה זו גם כדי למנוע חדירה מודיעינית שקל יותר להשיג כשהחטופים נמצאים במקום אחד, ולכן הם מחליפים את מיקומיהם.

צריך לזכור שבידי צה"ל כבר כמה מאות מחבלים מאז הכניסה הקרקעית, מהם עשרות שנכנעו והסגירו עצמם לידי צה"ל בסוף השבוע האחרון ובוודאי בחקירותיהם הוציאו מהם מידע על מקום הימצאם של החטופים ושל הנהגת חמאס.

ביודעם את זאת ההנהגת החמאסית מעבירה את החטופים יחד איתה ממקום למקום כדי להקשות על צה"ל להגיע אליהם. 

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר אמש בהצהרתו היומית כי "מהחקירות של המחבלים שנכנעו עולה המודיעין הבא - מצב הפעילים בשטח קשה והנהגת חמאס מתכחשת למציאות אף על פי שהיא מעודכנת בפרטים. בקרב הפעילים רווחת התחושה שלהנהגת חמאס לא אכפת מהציבור בעזה. המודיעין שעולה מהחקירות מייצר עוד מטרות ומסייע לנו בפעילות המבצעית".

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט שביקר בגבול רצועת עזה אמר ללוחמים: "אנו רואים סימני שבירה שמתחילים להופיע בעזה".

חמאס חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד