כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מחקר מקיף במגזר

מלחמת חרבות ברזל: הערבים הישראליים מפתיעים

כמחצית מערביי ישראל תומכים בפעולות צה"ל בעזה להשמדת חמאס, רוב הציבור הערבי מאמינים כי במתקפת ה-7.10 מחבלי חמאס פגעו בכוונה בנשים ובילדים

מלחמת חרבות ברזל: הערבים הישראליים מפתיעים

מחקר מקיף של מרכז דיין באוניברסיטת תל אביב מציג מגמות מאוד משמעותיות של הציבור הערבי בישראל ביחס למלחמת 'חרבות ברזל'. על פי ממצאי המחקר כמחצית מהציבור הערבי (47%) מצדיקים את התגובה של ישראל על המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר 2023 (לעומת 44% שאינם מצדיקים זאת). בנוסף, רוב הציבור הערבי (57%) מאמינים כי פעילי חמאס פגעו בכוונה בנשים ובילדים ביישובי עוטף עזה ואילו 32% אינם מאמינים כך.

המחקר כולל סקר עליו השיבו 502 נשאלים בני 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הערבית הבוגרת, כולם אזרחי ישראל. המחקר נערך ביוזמת תוכנית קונרד אדנאואר לשיתוף פעולה יהודי-ערבי, הפועלת מטעם קרן קונרד אדנאואר במרכז משה דיין ללימודי המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב.

מהנתונים עולה בנוסף, שכמחצית מהמשיבים חושבים כי המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר אינה תורמת לפתרון הבעיה הפלסטינית. היתר נחלקים בין הסבורים כי המתקפה תורמת לפתרון הבעיה הפלסטינית (21%) לבין הסבורים כי אין לה כל השפעה על פתרון הבעיה הפלסטינית (19%).

כמו כן, רוב גדול בציבור הערבי (85%) רואים בחיוב את היוזמות של אזרחים ערבים לסייע לתושבי היישובים בעוטף עזה. מחצית מהציבור הערבי (54%) רואים בחיוב אף את השתתפותם של אזרחים ערבים במאמצי ההסברה של ישראל ברחבי העולם. עם זאת, באשר לשאלת הסולידריות הרי ש-70% מהציבור הערבי דווקא חשים כי הסולידריות בין ערבים ליהודים בתוך ישראל נחלשה בעקבות אירועי 7 באוקטובר.

המחקר בדק גם עמדות פוליטיות ומהן עולה כי רוב המשיבים (66%) תומכים בהצטרפותה של מפלגה ערבית לקואליציה שתקום אחרי הבחירות הבאות.

ערבים פלסטינים חמאס צה"ל מלחמת חרבות ברזל סקר דעת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד