י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
עדכונים שוטפים

רצועת עזה: מעל 250 מטרות הותקפו ביממה האחרונה

צה"ל תקף מעל 250 מטרות במהלך היממה האחרונה; הלוחמים זיהו וחיסלו חוליות מחבלים חמושות בטרם הצליחו לפגוע בכוחות; נחשף והושמד אתר קשר צבאי לצד פירים תת קרקעיים ואמצעי לחימה של חמאס. נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה התפטרה בצל סערת האנטישמיות | מתעדכן

רצועת עזה: מעל 250 מטרות הותקפו ביממה האחרונה

כוחות צה"ל ממשיכים לתקוף מטרות ותשתיות טרור ברצועת עזה, במהלך היממה האחרונה הותקפו מעל 250 מטרות. בשעות האחרונות איתרו הלוחמים והשמידו אמצעי לחימה רבים, פשטו על אתרים צבאיים, השמידו פירים תת קרקעיים וסגרו מעגלי אש על חוליות מחבלים חמושות בטרם הצליחו לתקוף ולסכן את כוחותינו.

במהלך הלילה, מטוס קרב של חיל האוויר שהכווינו כוחות מצוות הקרב החטיבתי גבעתי יחד עם תא האש של החטיבה, תקף אתר קשר צבאי של ארגון הטרור חמאס אשר מוקם סמוך למסגד בדרום הרצועה. בתום התקיפה, פשטו הלוחמים על האתר.

ביממה האחרונה, לוחמי יחידת אגוז חקרו ותקפו באמצעות חימוש מדויק פירים תת קרקעיים בח'אן יונס. בפעילות נוספת בה לקחה היחידה חלק, הלוחמים זיהו בעזרת רחפן חוליית מחבלים חמושה שהתכוננה לתקוף כוחות נוספים במרחב וחיסלו אותה.

במהלך הלילה חיל האוויר תקף בלב העיר ח'אן יונס והשמיד תשתיות צבאיות בהם פעלו מחבלים ופירים תת קרקעיים.

עדכונים שוטפים:

12:50 -שני לוחמים נפצעו מחדירת כטב"מים בצפון, צה"ל ביצע גל תקיפות נרחב בלבנון

12:45 - צבע אדום בעוטף

12:25 - דיווח: שני איראנים נעצרו בקפריסין בחשד שתכננו לפגוע בישראלים

12:00 - ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד שתייה: "הדיבור של ישראל על חיסול חמאס לא יקרה ואינו מקובל עלינו, ותנועת חמאס היא חלק מהותי מהמפה הפוליטית הפלסטינית"

11:57 - אחרי כ-20 שעות של שקט: אזעקה בעוטף

11:18 - השר ניר ברקת לעיתונאים בכניסה לשיבת הממשלה: "הגענו להסכמה עם משרד האוצר על 240 מיליון שקל"

10:22 - צה"ל תוקף בדרום לבנון

10:20 - פיקוד העורף: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - האירוע הסתיים.

10:10 - אזעקה בשלומי

10:03 - אזעקות בקו העימות: יערה, עבדון

10:01 - חשד לחדירת כלי טיס בגליל המערבי

09:50 - עשרות מחבלים הסגירו עצמם לידי צה"ל

הלילה בג'בליה

09:30 - בהדסה טופלו מתחילת המלחמה למעלה מ-350 פצועים. נכון לבוקר זה מטופלים 30 חיילים ואזרחים במחלקת השיקום בהדסה הר הצופים ו-11 חיילים במחלקות האשפוז בהדסה עין כרם.

09:00 - דיווח איראני: מאגר בתי זיקוק ליד העיר בירג'אנד במזרח המדינה ‌ עולה באש

08:10 - שר האנרגיה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, ישראל כ"ץ, התייחס לפייק שארה"ב הציבה לישראל דד-ליין ללחימה בעזה "אנחנו חייבים לתת לצה"ל את כל הזמן הנדרש, כל חייל צריך לדעת שיש לו את כל הזמן. בסופו של דבר תהיה נקודת שבירה וסיכוי לשחרר את כולם".

07:45 - נבדקת האפשרות להכניס משאיות סיוע הומניטרי לעזה דרך מעבר הגבול כרם שלום, כך אמר סגן מנכ"ל תוכנית המזון העולמית של האו"ם, קרל סקאו, בראיון לרויטרס.

07:30 - רשת CNN: צה''ל הנחה את תושבי רוב חאן יונס, העיר השנייה בגודלה ברצועת עזה, להתפנות לאזור אל-מואסי

07:15 - משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס דיווח כי 17,700 בני אדם נהרגו ו-48,780 נוספים נפצעו מאז 7 באוקטובר

07:00 - נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה התפטרה לאחר סערת אנטישמיות, הנשיאה סרבה לגנות רצח יהודים ונאלצה להתפטר לאחר שתורמים איימו להפסיק את התרומות.

בתוך כך, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר הלילה כי נפגש עם שרי החוץ מסעודיה, טורקיה והרשות הפלסטינית: "הקשבתי להשקפותיהם וחזרתי על תמיכתה של קנדה בזכותם של הישראלים והפלסטינים לחיות בשלום ובביטחון".

‏מרכז המעקב הסורי האופוזיציוני דיווח כי כלי טיס לא מאויש בלתי מזוהה, תקף בסיס של מיליציות פרו איראניות בעיר אל-מיאדין מזרח סוריה בקרבת הגבול עם עיראק.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד