כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סוגרים את הפער

מבחן הריסוק החשוב ביותר קובע: הסינים לומדים מהר

ארגון בטיחות אירופי מפרסם את תוצאותיו של מבחן ריסוק ענק, המבחן כולל בדיקות של רכבים של מותגים חדשים בישראל. בארגון ציינו כי כאשר הנהגים הם רזים במיוחד תפקוד כרית האוויר עלול להיות חלקי

מבחן הריסוק החשוב ביותר קובע: הסינים לומדים מהר
מבחן ריסוק לרכב הפנאי החשמלי של BYD. דגם שעשוי להגיע גם אלינו צילום: ENCAP

ארגון הבטיחות האירופי יורו אנקאפ, הארגון שנחשב כיום למחמיר ביותר בבדיקת בטיחותם של רכבים, מפרסם את תוצאותיו של מבחן ריסוק ענק לשלל דגמים חדשים, חלקם הגדול משווקים בישראל וחלקם ישווקו בישראל.

המבחן כולל בדיקות של רכבים של מותגים חדשים בישראל כדוגמת אקספנג וגם מותגים מוכרים כדוגמת יונדאי, אבל התוצאות מלמדות שדווקא הוותיקים עלולים לאכזב – וגם שיצרני הרכב הסינים סוגרים את הפער על המערב במהירות מרשימה. כך מתוצאות מבחן הריסוק עולה שהארגון בדק את בטיחותם של 11 דגמים חדשים שחלקם קיבלו ציון גבוה של חמישה כוכבי ריסוק, כלומר הם בטוחים מאוד וחלק קיבלו ציון יותר נמוך. המבחנים שעורך ארגון הבטיחות בוחנים גם את שלמות הרכב בעת תאונה וגם את הימצאן של מערכות בטיחות אקטיביות, כלומר מערכות בטיחות שיודעות כיצד לבלום את הרכב בשעת תאונה או להסיט את ההגה שלו.

סבב חדש של מבחני ריסוק לדגמים חדשים בשוק האירופאי חושף הצטיינות של היצרנים הסיניים: קרדיט ENCAP

לפי תוצאות מבחן הריסוק, רכב הכביש שטח החשמלי של אקספנג הסינית אשר משווק כבר בישראל קיבל ציון גבוה של חמישה כוכבים במבחן. אך בארגון ציינו כי כאשר הנהגים הם רזים במיוחד תפקוד כרית האוויר עלול להיות חלקי.

עם זאת, ה-9 G קיבל ציון גבוה של 85% בסעיפי ההגנה על הנוסעים. לצד האקספנג נבחנה גם מכונית הדגל החשמלית של פולקסווגן שאינה משווקת בישראל: 7 ID שקיבלה ציון גבוה של חמישה כוכבים עם דגש על 95% הגנה על תא הנוסעים. סדרה 5 של ב.מ.וו שעדיין לא משווקת בארץ קיבלה גם היא חמישה כוכבים כמו גם ה EQS, מכונית היוקרה החשמלית של מרצדס וסמארט 3 שתגיע לישראל בקרוב. לצד אלה גם BYY סיפקה שני רכבים שעברו את מבחני הריסוק: סיל U שאינה משווקת לעת עתה בישראל – ודגם בשם TANG שניתן לרכישה בארץ - שקיבלו שניהם את ציון הבטיחות הגבוה ביותר: חמישה כוכבים.

אך לצד הרכבים שקיבלו את הציון הגבוה יש גם כאלה שקיבלו ציון חלקי: רכב הכביש שטח של יצרנית הרכב הויאטנמית "וינפאסט" שאמור להגיע לישראל בשנה הבאה, קיבל ארבעה כוכבים וכלל לא הצטיין בהגנה על הנוסעים מקדימה, כשבארגון מציינים כי בסעיפי ההגנה בחלק הקדמי התקבל ציון חלקי של 76%. יונדאי קונה החדשה המשווקת בישראל קיבלה ארבעה כוכבי בטיחות ואילו רכב הכביש שטח של הונדה – ה Z RV קיבל גם הוא ארבעה כוכבים בלבד.

 

סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד