י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"צריכים להוות דוגמא"

אושר: שכר חברי הכנסת לא יעודכן בשנה הבאה

ועדת הכנסת אישרה את המלצת הוועדה הציבורית: שכר חברי הכנסת לא יעודכן בינואר הקרוב. ח"כ אופיר כץ: "אין צורך לנמק את המובן מאליו"

אושר: שכר חברי הכנסת לא יעודכן בשנה הבאה
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת הכנסת אישרה היום (ראשון) את המלצת הוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים אחרים לחברי הכנסת בראשות פרופ' יובל אלבשן, לבטל את העדכון בשכר חברי הכנסת ב- 1 בינואר הקרוב.

שכר חברי הכנסת, כמו שכרם של יתר נושאי המשרה, צפוי היה לעלות בתחילת 2024, לפי שיעור עליית השכר הממוצע במשק.

החלטת הוועדה הציבורית נובעת מפניית יו"ר הכנסת, חה"כ אמיר אוחנה אל הוועדה. "בעת הזו, בה המדינה ורבים מאזרחיה מתמודדים עם השלכותיה הכלכליות של המלחמה, כפי שפעלתי לקיצוץ 80 מיליון ש"ח מתקציב הכנסת, כך אני חושב שנכון יהיה שגם חברי הכנסת יהיו שותפים למאמץ הכלכלי שיש לרכז בשיקום הישובים והתושבים", כתב יו"ר הכנסת בפנייתו אל חברי הוועדה הציבורית.

בנימוקי הוועדה הציבורית נכתב: "הוועדה הציבורית שקלה את פנייתו של היושב ראש וסברה כי אכן המלחמה הקשה שנכפתה עלינו מביאה עמה השלכות כלכליות קשות על כלל המשק ופגיעה כלכלית ברבים מאזרחי המדינה. בנסיבות אלה, על חברי הכנסת לתת דוגמה אישית ולוותר על העלייה הצפויה בשכרם בשל עליית השכר הממוצע במשק בשנת 2023".

בהתאם לכך, המליצה הוועדה הציבורית כי "ביום 1 בינואר 2024 לא יעודכן שכר חברי הכנסת והם ימשיכו לקבל בשנת 2024 את השכר כפי ששולם להם בשנת 2023 . בעת עדכון השכר בינואר 2025 ישתנה שכר חברי הכנסת לפי השינוי בשכר הממוצע לעומת שכר היסוד שעל פיו אמור היה להיות מחושב השכר בינואר 2024 אילולא התקבלה המלצה זו, כך שעליית השכר הממוצע בשנת 2023 לא תובא בחשבון".

יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר כץ אמר: "אין צורך לנמק את המובן מאליו, אנחנו נבחרי ציבור, אנחנו צריכים להוות דוגמא תמיד, ובמיוחד בעת הקשה הזו. נמשיך לפעול על מנת לסייע למצבם הכלכלי של האזרחים ולייצב את המשק".

בנושא אחר, חברי הוועדה אישרו את בקשת יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, כי ישיבות מליאת הכנסת בימי שלישי ורביעי השבוע, כ"ט בכסלו- א' בטבת, יסתיימו בשעה 16:00. אם בשעה זאת תתקיים הצבעה, היא תימשך גם לאחר השעה האמורה.

הבקשות אושרו פה אחד.

הכנסת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד