כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"חבייר" אמת של ישראל

נשיא ארגנטינה: בוחנים להכריז על חמאס כארגון טרור

שר החוץ אלי כהן נפגש בארגנטינה, יחד בני משפחות חטופים, ביניהם קרובי משפחת ביבס שהם אזרחים ארגנטינאים, עם נשיא ארגנטינה הנכנס חבייר מילאיי. נשיא ארגנטינה: "אני רוצה להדגיש את הסולידריות עם ישראל בעקבות מעשי הטרור שביצע ארגון הטרור חמאס"

נשיא ארגנטינה: בוחנים להכריז על חמאס כארגון טרור
שר החוץ אלי כהן עם נשיא ארגנטינה חבייר מילאיי צילום: משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן נפגש הלילה, יחד עם בני משפחות חטופים, עם נשיא ארגנטינה הנכנס חבייר מילאיי. שר החוץ בירך את מילאיי על כניסתו לתפקיד והדגיש כי יחסי שתי המדינות יעמיקו עוד יותר תחת הנהגתו.

השר אלי כהן בירך אותו על כניסתו הרשמית לתפקידו מחר. הודה לו כוונתו להעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים והזמין אותו לחנוך אותה בהקדם. הנשיא הנכנס עדכן שייפעל להכריז על החמאס כארגון טרור במדינה. בנוסף שוחחו על העמקת היחסים בין המדינות והרחבת הסחר והכלכלה. את הפגישה עם בני משפחות החטופים סיכם הנשיא מילאי בקריאה לשחרורם המיידי ללא תנאי של כל החטופים מעזה

שר החוץ אלי כהן: "ארגנטינה מדינה אסטרטגית בדרום אמריקה ותחת הנשיא מילאיי, הברית בין המדינות תתחזק. הודיתי לו על עמידתו הנחרצת לצד ישראל במאבקה בטרור וכוונתו להכריז על חמאס כארגון טרור וכן על קריאתו לשחרור החטופים ללא תנאי. הזמנתי את הנשיא לבקר בישראל ולחנוך את שגרירות ארגנטינה בירושלים, כפי שהנשיא הנכנס בעצמו הזכיר בנאומיו בחודשים האחרונים".

נשיא ארגנטינה חבייר מילאיי: "אני רוצה להדגיש את הסולידריות המוחלטת שלנו עם העם בישראל בעקבות מעשי הטרור שביצע ארגון הטרור חמאס. אנו מגנים אותם בצורה חדה וברורה. אני תומך בזכותה המלאה של ישראל להגן על עצמה מפני אותן התקפות טרור. בנוסף אנו בוחנים את האפשרויות בהכרזה על חמאס כארגון טרור בארגנטינה".

בארגנטינה חיה הקהילה היהודית החמישית בגודלה בעולם, שחוותה גם היא פגיעה מארגוני טרור על אדמתה לרבות הפיגוע של החיזבאללה כנגד שגרירות ישראל בה נרצחו 29 אנשים ב-1992. בהתאם שוחחו השניים על ההתפתחויות האחרונות בנוגע ללחימה נגד החמאס והשר כהן הדגיש בפניו כי על כל העולם המערבי לפעול על מנת להוציא את חמאס, על כל שלוחותיו וגרורותיו, מחוץ לחוק ולייבש את מקורות המימון שלו, כדי שהזוועות כפי שראינו ב-7 באוקטובר על ידי ארגון טרור גרוע מדעאש, לא ישובו, לא בישראל, לא בארגנטינה ולא בשום מקום בעולם.

בשישי, נפגש שר החוץ אלי כהן גם עם שרת החוץ החדשה של ארגנטינה דיאנה מונדינו. השניים דנו ביחסי המדינות ובשיתופי פעולה אפשריים בזירה הבינלאומית. בנוסף דנו בהתפתחויות במזרח התיכון בהקשר למלחמה נגד חמאס בעזה. זהו ביקורו השני של שר החוץ כהן באמריקה הלטינית, לאחר שביקר בפרגוואי ואורוגוואי לפני כארבעה חודשים.

אלי כהן ארגנטינה שחרור חטופים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד