כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דרכונים מזויפים וזהויות שונות

זהו האיש שעומד מאחורי ניסיון הפיגוע נגד יהודים בקפריסין

שני איראנים השוהים בקפריסין כפליטים נעצרו בחשד לאיסוף מידע על יעדים ישראליים ויהודיים. המוסד חשף את שמו של האיש שעומד מאחורי נסיון פיגוע נגד ישראלים.  בחקירתם עלה כי הם אספו מודיעין גם על גורמים מערביים מחוץ לקפריסין  

זהו האיש שעומד מאחורי ניסיון הפיגוע נגד יהודים בקפריסין
דוגמה לדרכון אותנטי צילום: משרד ראש הממשלה

נחשפו פרטים נוספים על החשודים שניסו לבצע פיגוע טרור נגד יהודים וישראלים בקפריסין. כוחות הביטחון הקפריסאיים, בשיתוף המוסד, חשפו וסיכלו לפני כחודש ניסיון של גורמי טרור איראניים להתנקש באזרחים ישראלים המתגוררים באי. לטובת קידום ניסיון ההתנקשות, הופעלה חוליה של גורמים איראניים הממוקמים בקפריסין, אשר היו מעורבים באיסוף מודיעיני בשטח על יעדי הפיגוע.

שני חברי החוליה נעצרו בתחילת נובמבר 2023, ומאז הם נמצאים תחת חקירה ומתנהל מולם הליך משפטי וע"פ הפרסומים בקפריסין אף הוצא להם צו גירוש מהמדינה.במהלך חקירתם, עלה כי חוליה זו השתתפה באיסוף מודיעיני על גורמים מערביים נוספים גם מחוץ לקפריסין. נמשכת החקירה לסיכול צירים אלו. בפעילות הסיכולית ומחקירת חברי התשתית עלה מידע רב אודות התכנון האירני, יעדי הפיגוע ושיטות הפעולה.

הגורם שהפעיל את החוליה והוביל את כוונת הפיגוע הוא אזרח איראני בשם מוחמד רזא עבאדי אראבלו. ומכונה גם סייעד עבאדי. ומשתמש במספר רב של דרכונים מזויפים וזהויות שונות.


דוגמה לדרכון אותנטי של החשוד

האיש הינו מופעל מוכר של ארגוני טרור איראניים, ובעבר היה מעורב בין היתר בניסיון יחידה 400 בכוח קודס של משמרות המהפכה לחיסול אזרח ישראלי בגיאורגיה בנובמבר 2022.

דוגמה לדרכון מזויף

פרשיה זו מוכיחה פעם נוספת כי שיטת הפרוקסי לא עובדת לארגוני הטרור האיראניים, וביתר שאת כאשר משתמשים בתשתית שנחשפה בפרשיות קודמות. זאת, למרות המאמצים האיראניים – אשר נכשלו שוב – לטשטוש את טביעת האצבע האיראנית באופן שיאפשר למשטר בטהראן להכחיש את מעורבותו. ניסיון פיגוע זה בא על רקע עלייה משמעותית מאז אירועי ה-7 באוקטובר במאמצים האיראניים לקדם פיגועי טרור נגד מדינת ישראל, נכסיה ואזרחיה.

מטעם משרד ראש הממשלה נמסר כי "המוסד פרוס באופן רחב ברחבי העולם, ופועל כתף לכתף עם שותפיו בקהילת המודיעין והביטחון במדינות רבות, וממשיך לנטר אחר ניסיונות של האיראנים ושל גורמים עוינים אחרים המאוכוונים ע"י איראן למימוש פעילות טרור. זהו סיכול מוצלח נוסף עם שירותי הביטחון והאכיפה בקפריסין בשנה האחרונה. יוזכר כי, ביוני 23' סוכל ניסיון פיגוע למול יעדים יהודים באי שאוכוון גם הוא על ידי איראן".

איראן קפריסין טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד