ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בפקודת הקודש

התעוררות בבעלזא: לא להתאסף מחוץ לבית המדרש

הרבי מבעלזא הורה בשבוע האחרון פעמיים להכריז כי אין להתאסף בשעת התפילות בכל מבואות בית המדרש והגלריות ואין לדבר מתחילת התפילה ועד סופה. וגם: דבריו של הרבי בליל שבת על כך שמי שירא מהקב"ה אינו צריך לפחד מכלום 

התעוררות בבעלזא: לא להתאסף מחוץ לבית המדרש
רחבת ביהמ"ד הגדול בעלזא צילום: אוליביה פיטוסי - פלאש 90

בחסידות בעלזא נרשמה התעוררות גדולה בשבת חנוכה לאור המצב השורר בארה"ק: ביום שישי האחרון ערב שבת קודש לפני כניסתו של האדמו"ר מבעלזא לתפילת מנחה בהיכל ביהמ"ד הגדול, הורה הרבי לגבאי הרב מיכל פירר שיכריזו בביהמ"ד לפני שבת כי אין לשהות ובוודאי שלא לדבר מחוץ להיכל בית המדרש בכל שעות זמני התפילה. 

ואכן, ה'שמש' של ביהמ"ד הגדול - הרב אהרן קלמן פריד הכריז ברמקול בפקודת הקודש, שכל הבחורים והאברכים ללא יוצא מהכלל לא יעשו 'קרעמלעך' (סוג של אסיפות מ.ו.) מחוץ להיכל בית המדרש והגלריות מסביב, מתחילת התפילה 'אדון עולם' בהיכל ביהמ"ד ועד לסיום התפילה אדון עולם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבי כבר ביקש את הבקשה באמצע השבוע וביום שישי חזר עליה שוב. בחסידות אף מונו גבאים מיוחדים לשמור שלא ידברו ולא יעשו חבורות מחוץ לבית המדרש בשעות התפילה. 

בתוך כך, באמירת ה'תורה' בליל שבת חנוכה הרחיב הרבי על דבריו של זקנו הרבי ה'שר שלום' מבעלזא זי"ע שיעקב אבינו דבק ביראה של אביו יצחק אבינו, ובשל כך לא היה צריך לפחד מאחיו עשיו, כך גם כל מי שמתיירא מהקב"ה לא צריך לפחד מכלום.

בדרך זו ביאר הרבי את מה שהמדרש אומר 'כינוסו וכינוס בניו הצילו מיד עשיו', שהיראה של יוסף הייתה גדולה משל אביו יעקב, ובזה אין צריך להתיירא מעשיו עד סוף כל הדורות.

חסידות בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד