ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מכל קצוות הקשת הפוליטית

10,000 איש קראו לסולידריות עם ישראל

היום התקיימה בגרמניה עצרת תמיכה בישראל. בעצרת השתתף ראש עיריית ברלין והשגריר הישראלי רון פרושאור. כ-10,000 איש מכל קצוות הקשת הפוליטית קראו למאבק באנטישמיות הגואה

10,000 איש קראו לסולידריות עם ישראל
השגריר הישראלי נואם בעצרת צילום: באדיבות המצלם

היום (ראשון) התקיימה בברלין עצרת תמיכה בחסות יו"ר הבונדסטאג ברבל באס שביקרה לאחרונה בישראל לצד הנשיא שטיינמאייר, וביוזמת ניקולאי שוורץ. בעצרת השתתפו גם ראש עיריית ברלין והשגריר רון פרושאור. בעצרת השתתפו 10,000 איש מכל קצוות הקשת הפוליטית תוך קריאה לסולידריות עם ישראל ולמען המאבק באנטישמיות הגואה.

מדברי השגריר פרושאור בעצרת: "אנטישמיות היא בעיה עבור החברה כולה. אנטישמיות מסתתרת גם בביקורת לכאורה לגיטימית על מדינת ישראל, אך זו טומנת בחובה דמוניזציה ודה-לגיטימציה מתמדת. כולנו התאספנו כאן כדי להילחם למען דמוקרטיה, חירות וכבוד האדם. עלינו להיות מוכנים להילחם למען הערכים הללו ולפעמים להקריב את חיינו למענם. המאבק הזה חשוב עוד יותר היום כי האידיאולוגיה הזו כבר הגיעה לאירופה. היום אנו מדליקים את הנר הרביעי של חנוכה- וכל נר כזה מגרש מעט מן החושך זהו מאבק משותף לכולנו".

השגריר מתח ביקורת חריפה על הצלב האדום שלא עומד במחויבות הבסיסית ביותר ולא דורש פומבית לבקר את החטופים - סיבת קיומו האלמנטרית ביותר לשגריר הצטרפו הנוכחים בקריאת Bring them home.

כזכור, לאחרונה דווח על עליה של 400% בתקריות אנטישמיות בגרמניה מאז ה-7/10 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המשמעות היא שבגרמניה בכל 55 דקות מתבצעת תקיפה / תקרית אנטישמית. אלו כוללות תקיפות אלימות, קריאות גנאי וריסוס בתי יהודים במגן דוד. על רקע אירועים אלו, נוקטת הממשלה הגרמנית קו נחוש ובלתי מתפשר במאבק באנטישמיות על כל גווניה. זו כוללת סגירת ערוצי טלגרם, איסורי הפגנות והוצאה מחוץ לחוק של ארגונים תומכי חמאס.

גרמניה מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד