ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מחזה יוצא דופן בקריה

הלווית החייל שנפל בבית המדרש של החסידות

מסע הלווית החייל יוסף חיים מאיר עדן הי"ד שנפטר מפצעיו לאחר שנפצע במלחמת שמחת התורה עברה במוצאי שבת ברחבת בית המדרש קרעטשניף בקריה ברחובות. 'בחדרי חרדים' על מחזה יוצא דופן בליל שלישי של חנוכה

הלווית החייל שנפל בבית המדרש של החסידות

מחזה יוצא דופן נראה אמש (מוצאי שבת, ליל נר שלישי של חנוכה) מאות אברכים חסידיים שמשתתפים בהלוויה צבאית לחייל שנרצח ע"י מחבלי החמאס.

מאחורי התיעודים הנדירים מתברר הסיפור. מדובר בהלווייתו של החייל הק' יוסף חיים מאיר עדן הי"ד, שנפצע קשות בעת שמחבלי החמאס השתלטו על הבסיס שבו שהה בעוטף.

החייל נפצע קשות בחג שמחת תורה במתקפת הפתע של חמאס, ובשבת האחרונה נפטר מפצעיו. בהיותו ילד ועד כיתה ה' הוא התחנך בת"ת 'בני משה' בקרית קרעטשניף, ועד היום אביו מתגורר בסמוך לקריה ונמצא בקשר הדוק עם אנשי הקהילה.

עם היוודע דבר הפטירה ביקש אביו של החייל, שהלוויה תעבור דרך רחבת בית המדרש הגדול של חסידי קרעטשניף בקרית קרעטשניף ברחובות, והביע את רצונו בהשתתפות אנשי הקהילה בהלוויה.

ואכן, הלוויה יצאה מביתו של החייל ועברה דרך קרית קרעטשניף, שם ליד בית המדרש אף נעמדו לומר קדיש, כשהמוני חסידים, בהם בני האדמו"ר מקרעטשניף, משתתפים וחולקים כבוד אחרון לחייל.

המנוח הי"ד.

מי שניהל את מסע הלוויה הוא רנ"ג יצחק הרטמן, חסיד קרעטשניף בעצמו, אשר משרת בתפקיד בכיר בבסיס שורה של הרבנות הצבאית.

סמ"ר יוסף חיים מאיר עדן הי"ד, היה בן 20, תושב רחובות, שלחם בגדוד 13, חטיבת גולני.

יהי זכרו ברוך והשם יקום דמו.

רחובות חסידות קרעטשניף מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד