כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כשמו כן הוא

נתנאל מנחם איתן הי"ד: "היה הדבק של המשפחה"

הותר לפרסום כי סגן נתנאל מנחם איתן נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה | חיים ארנטל ספד לו: "רק לפני כמה ימים הוא כתב שהוא צריך כוח כדי להמשיך הלאה באמצעות ההתנדבות. זו לא אבדה רגילה אלא אבדה ל'זכרון מנחם'"

נתנאל מנחם איתן הי"ד: "היה הדבק של המשפחה"
סגן נתנאל מנחם איתן הי"ד צילום: דובר צה"ל

הערב (ראשון) הותר לפרסום כי סגן נתנאל מנחם איתן, בן 22, מירושלים ששירת כלוחם ביחידת 669, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ביום שישי האחרון בקרב בצפון רצועת עזה. אחיו, אלישיב, ספד לו: "בשישי קיבלנו את הבשורה שהוא נפצע קשה והיום קיבלנו את הבשורה שהוא מת מפצעיו. זה נורא קשה. געגוע בלתי נתפס. העובדה שיותר לא אחבק אותו ולא אראה את החיוך שלו. כל פעם הוא היה רואה אותי ואומר לי עם חיוך 'הו! אלישיב'. הדבר היחיד שאני מצליח לחשוב עליו זה שהוא היה בן אדם של נתינה. מגיל 13 הוא היה מתנדב בהמון מקומות. אמרתי לו שאני מבטיח שאני לוקח את הדברים שהוא עשה, שזה רק לעזור אחד לשני ושזאת תהיה דרך החיים שלי - כמו שהוא היה בקרב".

עוד שיתף בפרטי האירוע בו נפל אחיו "עשו להם מארב, היה פיצוץ והוא אמר למי שהיה איתו 'עצור' והוא הלך וגם חטף כדור. במכתב שהוא שלח לנו הוא כתב שזאת זכות להילחם למען המדינה הזאת. הוא היה הדבק של המשפחה. היה לו חשוב שנשמח את ההורים, כל שישי כשהוא היה מגיע היה דואג לוודא מראש שתהיה אווירה טובה, שנשיר שירי שבת ושלא נריב".

"זה בן דוד שלי נתנאל, כשמו כן הוא. נתן מכל ליבו, תמיד. לכל הסובבים אותו וכך גם בשירותו הצבאי ביחידה המובחרת 669 שבה יצאה לקצונה", אמרה עליו שני, בת הדודה שלו, "אין אנשים כאלה, צדיק אמיתי. וגם עכשיו אחרי מותו תורם איבריו לאחרים. הלב שלי שבור. ברוך דיין האמת".

חיים ארנטל מעמותת 'זיכרון מנחם' אמר עליו כי "נתנאל הוא אחד המתנדבים המרכזיים בעמותה שנהג לתרום טרומבוציטים לילדים חולי סרטן והתנדב במחנות של הילדים בחו"ל. כשאני שומע על החיילים היקרים שלנו שנהרגים, אנחנו שומעים על אנשים מיוחדים ואני חושב שיש פה משהו שאולי קשה להסביר למישהו מבחוץ.

מדובר על בן אדם שבמשך ארבע שנים היה קשור בכל קשר שרק אפשר עם 'זיכרון מנחם'. הוא היה מדריך ותרם מרכיבי דם, ניצל כל דקה שלו למען עשייה לטובת הזולת. יומיים-שלושה לפני שנכנס לעזה הוא כתב לאחד החברים שהוא יטוס לדובאי בינואר, שם יתקיים המחנה של הילדים חולי הסרטן. מדובר ב-120 ילדים שטסים עם רופאים, אחיות, מאבטחים ומדריכים".

עוד אמר עליו כי "נתי כתב שהוא צריך להיות במחנה של הילדים כמו דם לווריד. פשוט בחור מדהים וכולם מרגישים את המכה. הוא הרגיש שהנתינה וההתנדבות זה מה שמחזיק אותו. כשאנחנו מגלים את הנוער אצלנו אנחנו המומים, כמה אנשים מוכנים לתרום במקום ללכת לחופשות לבלות עם החבר'ה - וזה נתי. הוא ויתר על כל מה שחברים בגילו עושים ורק רצה לתת. אני מרגיש איום ונורא, עצוב וכואב, זה דבר שלא נתפס. רק לפני כמה ימים הוא כתב שהוא צריך כוח כדי להמשיך הלאה באמצעות ההתנדבות. זו לא אבדה רגילה אלא אבדה ל'זכרון מנחם'".

מלחמת חרבות ברזל חייל נהרג בית קברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד