י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"רוסיה מגבירה את תקיפות הטילים"

ביידן הזמין את זלנסקי לוושינגטון בהבעת תמיכה באוקראינה

הנשיא ביידן הזמין את הנשיא זלנסקי לוושינגטון על רקע עצירת מימון אמריקאי למאמץ המלחמתי של אוקראינה בשל סכסוך בין הרפובליקנים לדמוקרטים. הנשיא יארח את מנהיג אוקראינה בבית הלבן ביום שלישי כדי להפגין את תמיכת ארה"ב באוקראינה

ביידן הזמין את זלנסקי לוושינגטון בהבעת תמיכה באוקראינה
זלנסקי וביידן בבית הלבן צילום: דוברות הבית הלבן

הנשיא ביידן יארח השבוע את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בבית הלבן, כך הודיע ​​הבית הלבן אתמול, ההזמנה הגיעה על רקע סירוב חלק מחברי הקונגרס להעביר מימון נוסף לאוקראינה. בכירים בארה"ב מזהירים שלאוקראינה ייגמר הכסף למלחמה מול רוסיה עד סוף השנה.

זלנסקי ייפגש גם עם כמה ממנהיגי הקונגרס ביום שלישי. מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר הדמוקרטי, ומנהיג המיעוט מיץ' מקונל הרפובליקני הזמינו את זלנסקי לדבר עם סנאטורים ביום שלישי בבוקר.

ביידן יארח את זלנסקי ביום שלישי "כדי להדגיש את המחויבות הבלתי מעורערת של ארצות הברית לתמוך בתושבי אוקראינה כשהם מתגוננים מפני הפלישה האכזרית של רוסיה", אמרה מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, בהצהרה. "רוסיה מגבירה את תקיפות הטילים והמל"טים שלה נגד אוקראינה, המנהיגים ידונו בצרכיה הדחופים של אוקראינה ובחיוניות של המשך תמיכתה של ארצות הברית ברגע קריטי זה".

המכשול העיקרי למימון נוסף לאוקראינה הוא בבית הנבחרים שבשליטת הרפובליקנים, שם זלנסקי עדיין לא הוזמן לדבר עם הרפובליקנים בבית הנבחרים.

הוויכוח על מימון לאוקראינה כמו גם מימון לישראל, סיוע הומניטרי לעזה וכסף לחסימת הגבול בין ארה"ב למקסיקו חוסם למעשה העברת מימון. הרפובליקנים בסנאט בשבוע שעבר חסמו אפשרות העברת כסף, מכיוון שהדמוקרטים לא עשו שינויים במדיניות הגבול הפרוץ דרכו נכנסים מהגרים רבים.

ביידן הגיש בקשה דחופה למחוקקים בשבוע שעבר לאשר את הכסף, והזהיר כי סירוב יעניק לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ניצחון ויעודד אותו לפלוש למדינות באירופה מעבר לאוקראינה.

"זה לא יכול לחכות", אמר ביידן. "זה מדהים שהגענו לנקודה הזו מלכתחילה... רפובליקנים בקונגרס שמוכנים לתת לפוטין את המתנה הכי גדולה שהוא יכול לקוות לה ולנטוש את המנהיגות הגלובלית שלנו לא רק באוקראינה, אלא מעבר לה".

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולודימיר זלנסקי ארצות הברית ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד