כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מאות יהודים באו במיוחד להדלקה

חנוכה במקלטים, תחת אש: כך חוגגים ילדי אוקראינה

בניקולייב נאלצו הילדים לחגוג חנוכה במקלט, בז'יטומיר פגשו את מושל המחוז, בצ'רנוביץ מאוד יהודים הפתיעו והגיעו למעמד ההדלקה בלב העיר. וגם: מערך ביקורי הבית שמאיר אלפי בתים בכל אוקראינה. חנוכה מאיר באוקראינה, תחת אש

חנוכה במקלטים, תחת אש: כך חוגגים ילדי אוקראינה
הדלקת נרות חנוכה באוקראינה צילום: באדיבות המצלם

כמעט שנתיים מאז פרצה המלחמה באוקראינה וגם השנה, נאלצים חלק מילדי הקהילות היהודיות באוקראינה לבלות במסיבות חנוכה במקלטים, וזאת בעקבות אזעקות חוזרות ונשנות והדי פיצוצים.

בעיר ניקולייב, נאלצו הילדים לרדת לגן החירום שנפתח במקלט. למרות האזעקות ורעשי התקיפות, שרו הילדים את שירי החנוכה, אכלו סופגניות ושמחו בהדלקת הנרות.

בעיר ז'יטומיר, פגש הרב המקומי ושליח חב"ד הרב שלמה וילהלם את מושל המחוז ז'יטאמיר ויטליק בונצ'קו. בפגישה, דיבר הרב וילהלם על "כח של האיכות שנותן לנו חנוכה להתגבר על הכמות".

בצ'רנוביץ, הגיע מנוף מיוחד כדי להציב את החנוכייה הגדולה, המודלקת מידי שנה במעמד מרגש בהשתתפות מאות מיהודי הקהילה. למרות המצב, הגיעו יהודים רבים ושרו סביב החנוכייה. בהדלקה השתתף השנה גם מושל מחוז צ'רנוביץ.

אחת הקהילות התוססות באוקראינה, היא בעיר ז'פרוז'ה, שעמדה לא פעם במוקד המלחמה הבלתי פוסקת. "לקראת הדלקת נר ראשון החלטנו לערוך 2 אירועים בהשתתפות להקה מורחבת", סיפר רב העיר ושליח חב"ד הרב נחום ערנטרוי, "ההשקעה הגדולה הוכיחה את עצמה, עם הגעת מאות יהודים שבאו במיוחד להדלקה המרכזית בבית כנסת. כולם יחד שמחו במשך שעות".

השנה, חנוכה הפך לחג שמח במיוחד עבור יהודי המדינה, וזאת עקב מארז הומניטרי חגיגי ומיוחד שקיבל כל אחד מיהודי אוקראינה, שהוכן על ידי הרשת היהודית הגדולה של חב"ד JRNU.

המארז כולל מוצרי מזון וממתקים, חנוכייה ונרות, מגזין חנוכה מבית המכון התורני העולמי של חב"ד JLI, ספרון לילדים מרהיב ומרתק מבית 'דרכנו' ועוד. לערכות חנוכה צורפו גם 'דמי חנוכה'.

אחד החידושים הגדולים של JRNU בפעילות החנוכה הגדולה באוקראינה, זה מערך ביקורי בית, שנועד להביא את אור החנוכה לאלפי בתים, באופן פרטי, מידי ערב. למבצע ביקורי הבית גוייסו גם תלמידים מישיבות חב"ד שהגיעו במיוחד לאוקראינה לימי החנוכה. הם מסתובבים באמצעות מערך כתובות מסודר, עוברים בין בתי יהודי הקהילות, ומדליקים עמם מידי ערב.

ומה קורה בקייב הבירה? שם עורכים ערבי חנוכה והדלקות עם ילדים בכל הגילאים, לצד בני נוער, במסגרת תוכנית enerjew. "השנה, דאגנו שהיהודים יקבלו את החנוכיות והערכות החגיגות לפני חנוכה בכדי שיוכלו להדליק בעצמם, בבית, כבר מהלילה הראשון", סיפר הרב מרדכי לבנהרץ, מרבני קייב ושליח חב"ד, "בנוסף, כל ערב אנחנו מפעילים מערך של ביקורי בית באמצעות צוותים של שלוחים, בחורים שהגיעו במיוחד וכן מתנדבים מהקהילה. מחר, יום ראשון, נקיים את האירוע המרכזי בעיר אליו נרשמו כבר מאות".

הדלקת נרות חנוכה חנוכה מלחמת אוקראינה רוסיה חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד