כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המבקר החריף נגד הפסקת אש

בלינקן הגן על מכירת נשק לישראל ללא אישור הקונגרס

מזכיר המדינה האמריקני, הגן על מכירת פגזים לישראל ללא אישור הקונגרס. הוא קרא לאשר יותר מ-100 מיליארד דולר סיוע לישראל ואוקראינה. הסנאטור ברני סנדרס, מבקר חריף של ישראל, חזר על כך כי אין אפשרות להפסקת אש עם חמאס

בלינקן הגן על מכירת נשק לישראל ללא אישור הקונגרס
ירי פגזים לעבר לבנון צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, הגן על מכירת 14,000 פגזי טנקים לישראל תוך עקיפת אישור הקונגרס, וקרא גם לאישור מהיר של הקונגרס לסיוע של יותר מ-100 מיליארד דולר בסיוע לישראל, אוקראינה ושאר סדרי העדיפויות הביטחוניים הלאומיים.

בלינקן אומר שצורכי המבצעים הצבאיים של ישראל בעזה מצדיקים את ההחלטה הנדירה לעקוף את הקונגרס: "ישראל נמצאת כעת בלחימה עם חמאס", הוא אמר במהלך ראיונות טלוויזיה בארה"ב, "אנחנו רוצים לוודא שלישראל יש את מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה מול חמאס".

"תחמושת הטנקים והתמיכה הצבאית הנלווית מהווים רק חלק קטן מהמכירות הצבאיות לישראל", אמר בלינקן, והוסיף כי "השאר נתון לביקורת הקונגרס, חשוב מאוד שקולו של הקונגרס יישמע בעניין הזה", הוא אמר.

בלינקן גם אמר כי "ישראל, לא ארה"ב, תהיה זו שתחליט מתי לסיים את מלחמתה נגד חמאס בעזה", על רקע הדיווחים כי וושינגטון מפעילה לחץ על ישראל לסיים את הלחימה עד סוף השנה.

בלינקן אמר לרשת CNN כי ארה"ב מנהלת דיונים עם ישראל, אבל "אלה החלטות שישראל צריכה לקבל", הוסיף.

בתוך כך הסנאטור ברני סנדרס, מבקר חריף של ישראל, חזר על כך כי אין אפשרות להפסקת אש עם חמאס.

"אני לא יודע איך אפשר להגיע להפסקת אש קבועה עם חמאס, שאמר לפני 7 באוקטובר ואחרי 7 באוקטובר, שהם רוצים להשמיד את ישראל והם רוצים מלחמה קבועה", אמר סנדרס בראיון לרשת CBS.

"אני לא יודע איך תהיה הפסקת אש קבועה עם גישה כזו, אני חושב שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה ולרדוף אחרי חמאס, לא אחרי העם הפלסטיני".

 

חמאס ארצות הברית הפסקת אש טנקים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד