ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"יידרש לעמוד בכל הכללים"

מפעילי כטב"מים שימו לב: ההוראות משתנות

החל מתאריך ה- 24.12.23 כל אדם אשר יהיה מעוניין להטיס כטב"ם על מנת לשמור על יישוב יידרש לעמוד בכלל ההוראות לפי חוק הטיס הישימות להפעלת הכטב"ם, ובכלל זה לעניין רישום כלי הטיס והיתר מטיס

מפעילי כטב"מים שימו לב: ההוראות משתנות
רחפן. אילוסטרציה צילום: pixabay

בתחילת הלחימה, ומתוך רצון לתת מענה אסדרתי ובטיחותי במרחב הפיקוח התעופתי של ישראל לצורך להגן על ישובים בעזרת כטב"ם (כלי טיס בלתי מאויש) פרסמה רשות התעופה האזרחית הוראת תעבורה אווירית (נוטאם -NOTAM C2694), לפיה כל מטיס כטב"ם המבקש לפעול במסגרת הגנה על הישוב (גם ללא היתר מטיס ורישום כלי הטיס), יוכל לעשות זאת על ידי חיבור דיגיטלי למרכז השליטה לכטב"ם רבי להב שהוקם בתל אביב.

כעת, בחלוף למעלה מחודשיים מתחילת המלחמה, ובשים לב לשינוי המשמעותי שחל במצב הביטחוני במדינת ישראל מאז השבת השחורה ועד היום, סבורה הרשות כי אין עוד מניעה עניינית מכך שהמטיסים ייערכו להשלמת החובות החוקיות החלות עליהם בהפעלת כטב"ם (רישום כלי הטיס וקבלת היתר מטיס). 

לפיכך, מודיעה הרשות כי נוטאם 2694C יהיה בתוקף עד ה 24.12.23. לאחר מכן, כל אדם אשר יהיה מעוניין להטיס כטב"ם על מנת לשמור על יישוב יידרש לעמוד בכלל ההוראות לפי חוק הטיס הישימות להפעלת הכטב"ם, ובכלל זה לעניין רישום כלי הטיס והיתר מטיס.

 

 

מלחמת חרבות ברזל חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד