כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"אי עמידתן בלוחות הזמנים"

"חילוט ערבויות": חברות חלוקת הגז הטבעי יפסידו מיליונים

רשות הגז הטבעי תחלט ערבות של חברות חלוקת הגז הטבעי בסך כולל של כ- 5.3 מיליון ש"ח זאת בשל אי עמידתן בלוחות הזמנים לחיבור צרכנים לרשת חלוקת הגז הטבעי

 "חילוט ערבויות": חברות חלוקת הגז הטבעי יפסידו מיליונים
אילוסטרציה צילום: Hadar Youavian/FLASH90

רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות הודיעה אתמול (ראשון) לחמש חברות חלוקת גז טבעי על חילוט ערבויות בהיקף כולל של כ- 5.3 מיליון ₪, זאת בשל אי עמידתן בלוחות הזמנים לחיבור צרכנים לרשת חלוקת הגז הטבעי.

בין השנים 2009 - 2016, ולאחר הליך מכרזי, ניתנו לשש חברות רישיונות להקמה והפעלה של רשת חלוקה גז טבעי, באזורי חלוקה נפרדים. כשבכל אזור פועלת באופן בלעדי וכמונופול אזורי חברת החלוקה בעלת הרישיון באזור.

לפי תנאי הרישיון, ובהתאם להצעת החברות במכרז, היה על כל אחת להקים את רשת החלוקה בפרישה שלא תפחת מהפרישה הקבועה ברישיון ולחבר את הצרכנים לרשת החלוקה במועדים שנקבעו לכך במסגרת הרישיון. 

בשל איחורן של החברות את מועדי חיבור הצרכנים בהיקף רחב שלחה רשות הגז הטבעי במהלך שנת 2022 לחמש מתוך שש חברות החלוקה הודעה בדבר הכוונה להורות על חילוט הערבות לפי הוראות הרישיון לגבי איחור מועד חיבור צרכנים הנכון לשליחת ההודעה. 

לאחר שהתקיים שימוע ארוך בכתב ובע"פ שבמסגרתו הגישו החברות מאות מסמכים ואלפי עמודים הוחלט להורות על חילוט סך כולל של כ-5.3 מיליון ₪. בחלוקה הבאה: 

●בגין איחור בחיבור 36 צרכנים לרשת החלוקה באזור ירושלים, הוחלט לחלט סך של 1,133,336 ₪ מהערבות של חברת רתם גז טבעי בע"מ. 

●בגין איחור בחיבור 22 צרכנים לרשת החלוקה באזור הצפון, הוחלט לחלט סך של 1,870,000 ₪ מהערבות של חברת מרימון גז טבעי בע"מ. 

● בגין איחור בחיבור 9 צרכנים לרשת החלוקה באזור הדרום, הוחלט לחלט סך של 800,000 ₪ מהערבות של חברת גז טבעי דרום בע"מ. 

● בגין איחור בחיבור 5 צרכנים לרשת החלוקה באזור המרכז, הוחלט לחלט סך של 800,000 ₪ מהערבות של חברת סופר אנ.ג'י חברה לחלוקת גז טבעי בע"מ.

● בגין איחור בחיבור 9 צרכנים לרשת החלוקה באזור חדרה והעמקים, הוחלט לחלט סך של 750,000 ₪ מהערבות של חברת סופר אנ.ג'י חדרה והעמקים חברה לחלוקת גז טבעי בע"מ. 

סכומי החילוט התבססו על הערכת הנזק השנתי שנגרם לצרכנים מהשימוש בדלקים חלופיים לגז טבעי, בהתייחס לגודל הצרכן ותקופת האיחור שחושבה. 

"רשות הגז הטבעי תמשיך ותפעל לצורך עמידת חברות החלוקה בתנאי הרישיון על מנת להבטיח את המשך פיתוח משק הגז הטבעי בישראל לתועלת כלל צרכני משק הגז הטבעי" נמסר.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד