כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא בשר מבשרו

מי הוא יוסף אלמנסי שפער פיו נגד סינואר וחבריו

השב"כ פרסם תיעוד של שר התקשורת בממשל חמאס יוצא בביקורת חריפה נגד הנהגת חמאס וכינה אותם "חבורת משוגעים". אולם מסתבר שהוא כבר לפחות עשור לא חלק מההנהגה, הוא בכלל מהנדס בניין במקצועו שבנה ושיפץ בין היתר את בית החולים האייקוני - שיפא

מי הוא יוסף אלמנסי שפער פיו נגד סינואר וחבריו
יוסף אלמנסי צילום: שב"כ

שר התקשורת לשעבר בממשלת חמאס ברצועת עזה, יוסף אלמנסי, נחקר בשב"כ והביע ביקורת חסרת תקדים נגד הנהגת חמאס והעומד בראשה. בתיעוד מחקירת השב"כ שפורסם אמש (ראשון), הוא נראה ונשמע אומר על יחיא סינואר: "מדובר ‏בחבורת משוגעים שסינואר מנהיג אותה. ‏הם הרסו את רצועת עזה. החזירו אותה לאחור 200 שנים".

המומחית לענייני פלסטינים העיתונאית נורית יוחנן, מסבירה על עברו של האיש כי הוא אכן היה בעבר שר בממשלת חמאס, בעצם זו הייתה נקודת המפגש שלו עם הארגון. אך הוא לא "בשר מבשרו", ולא היה בזרוע המדינית או הצבאית. מהנדס בניין במקצועו, התגורר שנים ארוכות מחוץ לרצועה - סעודיה ומצרים.

עוד היא מספרת כי עד 2007 עסק אלמנסי בבנייה ושיפוץ של בניינים ציבורים מוכרים בעזה דוגמת בית החולים שיפא ובית החולים א-נג'אר. ב-2007 (טרם ההפיכה של חמאס) מונה לשר התקשורת בממשלת האחדות של חמאס ופתח, עבר כמה תפקידים וב-2012 סיים את תפקידו בממשלת חמאס. לסיכום, סביר שהייתה לו ביקורת על חמאס גם טרם ה-7.10.

יוחנן מטילה ספר אם הוא הזדהה בכלל עם חמאס בעשור שעבר ברמה האידאולוגית אבל כיוון שהוא לא חלק מ"המנגנון" הביקורת שלו דומה לביקורת הפומבית שמשמיעים יותר ויותר עזתים נגד חמאס. חשוב ברמה של תהליכים ארוכי טווח, היום שאחרי, לא ברמה של הנה ביקורת פנימית אצל חמאס תכף הוא יקרוס מבפנים.

בשורה התחתונה היא אומרת כי ניסיון השב"כ להציג את לכידתו של אלמנסי כ"בכיר חמאס" לכאורה כהישג מורלי במלחמה רחוקה מהמציאות, שכן כאמור לעיל האיש מזמן אינו חלק מהארגון ולא לקח חלק בהנהגה בשנים האחרונות.

חמאס יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד