כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"ביקור מעוות"

תופסים צד: חברי מועצת הביטחון יגיעו לרפיח, וידלגו על ישראל

16 חברי מועצת הביטחון של האו"ם יגיעו לביקור ברפיח המצרית בו יתרשמו מהמצב ההומניטרי בעזה ויתודרכו על ידי שרת הבריאות הפלסטיני - אך לא יגיעו לבקר בישראל. ארדן: "הם מתעלמים מסבל תושבי הדרום, זו חרפה"

תופסים צד: חברי מועצת הביטחון יגיעו לרפיח, וידלגו על ישראל
עזתים במעבר רפיח צילום: Atia Mohammed/Flash90

חברי מועצת הביטחון של האו"ם יגיעו היום לביקור בצד המצרי של רפיח, זאת כדי להתרשם מקרוב מהמצב ההומניטרי ברצועת עזה, כך דווח ב"ווינט". את הביקור יזמה איחוד האמירויות, ויקחו בו חלק 16 שגרירי או"ם וסגני שגרירים.

הביקור יערך מאחורי גבה של ישראל וללא תיאום איתה. השגרירים יקבלו תדרוך משרת הבריאות הפלסטינית מאי אל-קאילה, יחד עם נשיא הסהר האדום הפלסטיני יונס אל חטיב ויועצו של אבו מאזן מאג'ד אל חלידי.

שלושה שגרירי מדינות שקיבלו הזמנה להצטרף לביקור בחרו לא להגיע, ארצות הברית, אלבניה וצרפת. בישראל זעמו על הביקור ועל כך שבמועצת הביטחון לוקחים צד באופן ברור, ומתעסקים רק בתושבי עזה.

דובר מזכ"ל האו"ם מסר בתגובה: "את כל הביקור מובילה איחוד האמירויות הערביות. אנחנו, כמזכירות האומות המאוחדות, לא מעורבים. אתה צריך לפנות אליהם כדי לענות על השאלות לגבי תזמון ומיקום".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגיב: "הביקור המוטה של מועצת הביטחון הוא שפל חדש המוכיח שהמועצה דואגת רק לתושבי עזה ומתעלמת לחלוטין מתושבי הדרום ומהחטופים. הביקור המעוות מחסל כל לגיטימציה להחלטות המועצה בקשר למלחמה בעזה. מועצת הביטחון, שאפילו לא גינתה עד היום את חמאס ואת טבח 7 באוקטובר, מגיעה לבקר ולהפגין דאגה אך ורק למצב ההומניטרי ברצועה, תוך התעלמות מוחלטת מסבלם וממצבם של תושבי הדרום, שנטבחו על ידי חמאס ומגורלם של החטופים. זו חרפה!".

האו"ם איחוד האמירויות חמאס גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד