י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

זיופי כשרות חדשים: שמן, דבש וגבינות

ברבנות מזהירים: שמן זית 'נחל צלמון' ו'שער ירושלים' - ללא כשרות • בפנים: עוד זיופי כשרות מהתקופה האחרונה

זיופי כשרות חדשים: שמן, דבש וגבינות

הרבנות הראשית לישראל מזהירה את הציבור מפני תעודות כשרות מזוייפות, במספר מוקדים בארץ.

הרב שלמה נפתלי, רב אזורי במועצה האזורית גזר, ביקש להודיע כי קייטרינג "משהו מיוחד" במושב יד רמב"ם בהנהלת דודו ויוסי הציג באתר האינטרנט שלו תעודת כשרות אשר ניתנה לכאורה על ידו, למרות שהתעודה לא ניתנה על ידו ועל כן אין לה כל תוקף - כך שהפרטים המוצגים בה הינם זיוף גמור. "אין לקלוט או לאשר מזון מחברה זו במקומות המושגחים. ידע הציבור ויזהר".

עוד נמצא כי לאחרונה יש משווקים צנצנות דבש "מפרחי השיזף והאקליפטוס" תחת המותג "ניר" המצוינים בכשרות הרב שמחה הכהן קוק הרב הראשי ואב"ד רחובות, מרבנות רחובות נמסר כי ציון הכשרות על המוצר מזוייף ונעשה ללא ידיעת ופיקוח הרבנות. אין לקלוט מוצר זה במקומות המושגחים ויש להסירם מהמדף.

גם בשמנים ובעיקר שמני זית ישנן תעודות כשרות מזוייפות. באריזת שמן זית נחל צלמון נתלתה מדבקה עם הכיתוב "בהשגחת רבנות משגב" וברבנות המקומית מבהירים כי המוצר לא מפוקח על ידם מזה 10 שנים.

שמן זית שער ירושלים זויף ככשר בהשגחת העדה החרדית אבל על המוצר אין אישור של הרבנות, כנדרש, גם במשרדי בד"צ העדה החרדית הבהירו כי המוצר אף אינו עומד תחת השגחתם. גם בשמן "תבור" שמן יש סמל הכשרות של הרבנות לכשרות ארצית וחוג חת"ס פתח תקוה מדובר בזיוף.

עוד זיוף הוא גבינת רקלט 24% המשווקת עם ציון כשרות הנושא את שמו של הרב משה אלון מצרפת. המוצר לא קיבל כלל את אישור מחלקת היבוא ברבנות הראשית לישראל ואף לא את אישורו.
הכשר זיוף שמן זית מוצר דבש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד