י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מפעל ייצוא ענק

ישראל רבה עם תורכיה? רנו דווקא מפנקת את התורכים

רנו, היצרנית הצרפתית תקים מפעל ענק בתורכיה אשר מיועד לייצוא של דגמים רבים לעשרות מדינות. תורכיה עצמה מייצאת כיום לישראל מכוניות בהיקף גדול מאוד: טויוטה, פורד, רנו, יונדאי ויצרניות רכב נוספות

ישראל רבה עם תורכיה? רנו דווקא מפנקת את התורכים
רנו מתכוונת להפוך את מפעלה בתורכיה למרכז יצור עולמי צילום: רנו

הסכסוכים בין ישראל ותורכיה ממש לא מעניינים או משפיעים על יצרני הרכב הגדולים כשהם בוחרים היכן להקים את מפעליהם – ורנו היא דוגמה מעולה.

לפי הודעתה של רנו, היצרנית הצרפתית תקים עבורה ועבור חברות הבת שלה מפעל ענק בתורכיה אשר מיועד לייצוא של דגמים רבים לעשרות מדינות. לפי הודעתה של רנו, המפעל הקיים של היצרנית בעיר בורסה שבתורכיה, יורחב באופן משמעותי בשנים הקרובות לאחר שיצרנית הרכב הצרפתית תשקיע בו 400 מיליון יורו, כשהמטרה הסופית היא להפוך את רנו תורכיה למפעל ייצוא ענקי.

המפעל בתורכיה הוא רק הראשון בו רנו תשקיע סכומי עתק: גם מפעלי רנו בהודו, קוריאה הדרומית, ברזיל ומרוקו יזכו להשקעות דומות של היצרנית, אך המפעל בתורכיה הוא הקרוב ביותר לישראל.

לפי רנו, אחד הדגמים החשובים ביותר שייוצרו במפעל אינו נושא את סמל רנו ברוב השווקים אלא דווקא את הסמל של חברת הבת של רנו – דאצ'יה. מדובר בדור החדש של הדאסטר של דאצ'יה ואחריו יוצגו דגמים נוספים של קבוצת רנו העולמית, שיהיו ככל הנראה רכבי כביש שטח. תורכיה עצמה מייצאת כיום לישראל מכוניות בהיקף גדול מאוד: טויוטה, פורד, רנו, יונדאי ויצרניות רכב נוספות מחזיקות במפעלים במדינה אשר מייצרים שלל דגמים פופולאריים בשוק הרכב הישראלי.

 

טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד