י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
ההבנה המטלטלת

מורות בית הספר באשדוד בהלם ממצב הילדה: "זה נראה נורא"

כמה מורים עוקבים אחר הנעשה בבתי התלמידים? גם בבית יעקב באשדוד ארך הרבה זמן למורות לחבר את פיסות המידע, עד לשיחה הבלתי צפויה וההבנה המטלטלת • עכשיו הן מנסות לעזור

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Mendy Hechtman/Flash9

"סיפרתי בכיתה סיפור על משפחה עניה, ונועה התחילה למרר בבכי. ופתאום, כמו איזו הארה משמים, חיברתי הכל: את הקלמר הריק, התלבושת המוכתמת, הגירוד המתמיד בראש והתלונות של המורות על ספרי לימוד שחסרים בקביעות. פתאום פשוט הבנתי."

המורה יהודית הוציאה את נועה מהכיתה בעדינות, הכינה לה שוקו מתוק והבטיחה לה שיהיה בסדר בעזרת השם. אחר כך היא דיברה עם המורות שמחנכות את הבנות האחרות במשפחה, וחלקי הפאזל יצרו תמונה מחרידה.

"הגעתי לבקר בבית בליל שישי שעבר, נר ראשון של חנוכה - בתיאום עם האמא כמובן. פגשתי אשה שבורה. האבא שכב על הספה בסלון, ענק ומנופח, והתחנן שנעזור להם.

הסלון היה מבולגן ומלא חפצים ובגדים. על החלון עמדה חנוכייה אחת שדלקו בה נרות צבעוניים כמו של הילדים – אפילו לא בשמן זית! מלא שלבים בתריס היו שבורים.

הייתי המומה. הכרתי את המשפחה הזו, חינכתי את תמר הבכורה שלהם. הם היו הורים טובים ומשקיעים... מה שמחלה אחת יכולה להרוס!"

תרמו עכשיו כדי שנועה ואחיה יזכו לחיוך ולאור >>>

הכל התחיל לפני שמונה שנים, כשהאבא סבל מכאבים הזויים ברגליים ואובחן עם גידול קשה, אלים – וכרוני. אי אפשר לרפא אותו, רק תרופות יקרות ונדירות יכולות לעצור את ההתפשטות ולהאריך את חייו.

הוא טופל בסטרואידים במינון גבוה, שגרמו לכל הגוף להתנפח עד שאפילו החברים בקושי זיהו אותו, ובתרופות יקרות מיוחדות. בתחילה הוא התמודד עם הייסורים בגבורה עד שפיתח לימפיאדמה – בצקות כרוניות ברגליים שגורמות סבל נורא ואיום.

"הם הרימו ידיים." אומרת המורה יהודית בדמעות. "האמא שבורה ונראית כמו צל אדם. כמה שנים אפשר לטפל בבעל חולה ובשמונה ילדים, כשעל כל רכישה של תרופות ואוכל היא צריכה להתחנן להלוואות? הילדים כבויים וסוחבים את החיים, והאבא פשוט מיואש."

בתיאום עם ההורים המורה פנתה לועד הרבנים, בתקווה להציל את המשפחה מקריסה מוחלטת ולשקם את מצבו של האב. המחלה שלו אומנם קשה, אך חולים אחרים במצבו שמטופלים כראוי חיים ומתפקדים איתה לאורך שנים. אסור ח"ו שיקרה אסון בגלל מחסור בכסף!

"צריך לתת לילדים הללו תקווה. לתת להורים כח לחיים. אם יהיה כסף ועזרה הם יוכלו בס"ד לחזור לעצמם, לנהל בית מתפקד ושמח למרות הכל."

תרמו עכשיו כדי שנועה ואחיה יזכו לחיוך ולאור >>>

משפחתה של נועה היא אחת מתוך אלפים שמצפות לתמיכה קריטית מועד הרבנים. קרן 'להחיות אלפי נפשות' הוקמה במיוחד עבורם, ללחם וחלב וצרכים יומיומיים בסיסיים.

מרן גאון ישראל רבי דב לנדו שליט"א ויחד עימו מרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש שליט"א, מרן הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א, מרן הגאון רבי ברוך דוב פוברסקי שליט"א וכ"ק מרן האדמו"ר מראחמיסטירווקא שליט"א יצאו בקריאה דחופה להציל את אלפי המשפחות המתמודדות, לאפשר להם את הדברים הבסיסיים ביותר כמו אוכל ותרופות להורים ולילדים.

כל מי שיתרום לקרן יזכה לברכה מיוחדת ושטר פרנסה חתום על ידי גדולי הדור שישלח ישירות לביתו:

"גדולה זכות הצדקה לועד הרבנים המחיה אלפי נפשות באה"ק ותהא לכם לשמירה מכל צרה ויוכפלו מזונותיכם מתוך בריאות ונחת מכל יוצ"ח!"

אלפי משפחות מחכות שנאיר להם את החושך. תורמים וזוכים ל'שטר הפרנסה'>>>

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד