ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"האסימון ירד"

"איראן צריכה להתחיל לשלם מחיר במזומן"

חוקר אסלאם ומזה"ת מודרני באוניברסיטת בן גוריון ומכון גבעת חביבה ד"ר אסף רגב: "גם איראן צריכה להתחיל לשלם מחיר במזומן"

"איראן צריכה להתחיל לשלם מחיר במזומן"
זיאד אל-נחלה, מנהיג הג'יהאד האסלאמי (במרכז) ושליט איראן עלי חמינאי במהלך פגישה ב-2018 בטהראן צילום: Iran internationai

חוקר אסלאם ומזה"ת מודרני באוניברסיטת בן גוריון ומכון גבעת חביבה ד"ר אסף רגב שוחח עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על הזירות מול החזבאללה והחמאס.

"קודם כל הבוסט התקשורתי המטורף של שר התקשורת החמאסי לשעבר, זה אדם שנולד ב-1953 בעזה, ארכיטקט וטכנולוג, למד במצרים, שנים עבד בסעודיה, נכון הוא כיהן בין מרץ ליוני 2007 כשר התקשורת של חמאס בממשלת אחדות עם פתאח לפני שאנשי פתאח עפו מהגגות, הוא המשיך לכהן עד 2012 וזהו. הוא לא בשר מבשרה של התנועה, הוא לא לשכה מדינית או חבר הנהגה צבאית. צריך לקחת ברצינות את דבריו אבל לא בהתלהבות".

בנוסף התייחס לתושבי עזה שמדברים בתקשורת בגנות חמאס: "לא הכרנו את זה במימדים כאלה. נפל בישראל האסימון, וישראל ששנים ניסתה לשווק את הרעיון שאחרי המבצע יצאו העזתים יראו מה קרה והכל ישתנה ויתפסו את החמאס בגרון. מה שהשתנה זה המימדים ומימד הזמן".

על הגיזרה הצפונית המתפתחת: "גם בשורה התחתונה וגם בשורה הראשונה ההתייחסות שלי לחיזבאללה היא שנגמר הסיפור, השאלה היא רק איך. הוא ייגמר במלחמת התשה שתחזיר לאחר ועידה או הסכם מדיני, פשרה בלבנון שתערב עוד גורמים ותחומים - העניין הזה יחזיר את החזבאללה מצפון לליטני, או בעקבות מלחמה שתהיה גדולה. או שהוא חוזר צפונה על הרגליים או שהוא חוזר בשן ועין. האופציה הראשונה היא כמובן יותר טובה מבחינתו וגם מבחינת מדינת ישראל אבל השורה התחתונה היא שהאסימון ירד. פועל מנגנון כבר כמה שבועות של הצרפתים מול גופים אחרים בתוך לבנון כלומר לעשות את עניין החיזבאללה כחלק מאיזשהו פיתרון מדיני כלכלי, לבנון זו מדינה שנשענת על כרעי תרנגולת. אנחנו בהחלט מדברים על עוד לבנה חיזבלאית בתוך החומה הלבנונית ואם זה לא ילך להם אז יכול להיות שהם ילכו למלחמה מאוד גדולה כל עוד משיגים את המטרה".

לסיום נגע בסוגייה האיראנית ובכך שאיראן היא המפעילה הכללית: "גם מבחינת איראן צריך לשנות דיסקט. היא חייבת להתחיל לשלם מחיר במזומן על צעדים. היא מפעילה בעיראק ובסוריה, בלבנון, ברשות באיו"ש וברצועת עזה והח'ותים בתימן. רק איראן או שהיא נמצאת בבוץ ושוטפת ידיים לאחר מכן או שבכלל לא מכניסה את הידיים לבוץ".

עריכה: אריק ברח"ד

איראן חיזבאללה לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד