ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
בפתח ישיבת הסיעה

לפיד: "נתניהו איבד את אמון רוב העם והעולם"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת הסיעה: "יש לנו ראש ממשלה שאיבד את אמון מערכת הבטחון, איבד את אמון המערכת הכלכלית, איבד את אמון רוב העם, ואיבד את אמון העולם". לפיד הוסיף: "סמוטריץ' ונתניהו מעבירים מיליארדי שקלים כספים קואליציוניים השנה, 2023, מתכננים עוד מיליארדים לשנה הבאה"

לפיד: "נתניהו איבד את אמון רוב העם והעולם"
ראש האופוזיציה יאיר לפיד צילום: מתוך הסרטון

ראש האופוזיציה כינס בצהריים (שני) את סיעתו לישיבה ומסר הצהרה בתחילתה. "בראשית דברי אני רוצה לשלוח ניחומים למשפחות הלוחמים הגיבורים שנפלו הלילה בקרב בעזה", אמר לפיד והוסיף, "אני מתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת הפצועים בבתי החולים ולשובם של כל החטופים הביתה. זה לא יהיה חג האור עד שישובו".

לפיד התייחס לסוגיית היום שאחרי ואמר: "אנחנו חודשיים בתוך המלחמה, ועדיין אין למדינת ישראל תוכנית מדינית ליום שאחרי, אין עבודה מדינית מסודרת לזמן המלחמה, אין מערך הסברה מאוחד, אין תוכנית כלכלית מסודרת שמתמודדת עם הפגיעה במשק. אין מי שמטפל בחיילי המילואים. בשתי מילים: אין ממשלה. עם ישראל התאחד מול החמאס, מול החיזבאללה. מערכת הבטחון התעשתה אחרי ההלם של ה-7 באוקטובר. ממשלת ישראל לא באירוע".

ראש האופוזיציה הוסיף: "סמוטריץ' ונתניהו מעבירים 4.9 מיליארד שקלים כספים קואליציוניים השנה, 2023, מתכננים עוד מיליארדים לשנה הבאה. הצענו להם להעביר יחד תקציב תומך לחימה, בלי כספים פוליטיים. יותר מ-100 חברי כנסת יעבירו יחד תקציב. מפגן של אחדות. אין להם שום עניין בזה. שום עניין בתקציב של ביחד ננצח.

בישיבת הממשלה אמסלם וקרעי ממשיכים לריב עם הייעוץ המשפטי. בן גביר מחלק נשקים לעבריינים ולפעילים שלו בלי שום מנהל תקין, מנסה בכוח להדליק את ירושלים ולגרור את יהודה ושומרון לתוך מעגל האלימות. אין מי שיעצור אותו. הממשלה איבדה עליו שליטה.

המשרדים המיותרים של סטרוק, עמיחי אליהו ופורוש, לא נסגרו, הם תוגברו במאות מיליונים. נתניהו לא מפסיק, בזמן מלחמה, לעשות סקרים שאותם הוא מציג לחברי כנסת. עושה פוליטיקה מהבוקר עד הערב".

לפיד המשיך ותקף: "הם לא למדו כלום, הם לא השתנו. המדינה כולה השתנתה. ה-7 לאוקטובר שינה אותנו. הוא נגע בנו במקום הכי עמוק והכי כואב. היה רגע שהאמנו שגם אותם זה ישנה. זה לא קרה. ממשלת המחדל ממשיכה בשלה.

לממשלה בזמן מלחמה יש תפקיד ברור: היא צריכה להגדיר מטרות למערכת הבטחון. היא צריכה לוודא שהמשק ממשיך לתפקד. היא צריכה לנהל מדיניות חוץ שתומכת במטרות המלחמה. היא צריכה לוודא שפופוליזם מסוכן ואלים לא משתלט על המדינה.

אף אחד מהדברים האלה לא קורה, ואף אחד מהדברים האלה לא יקרה כל עוד יש לנו ראש ממשלה שאיבד את אמון מערכת הבטחון, איבד את אמון המערכת הכלכלית, איבד את אמון רוב העם, ואיבד את אמון העולם", כך לפיד.

יאיר לפיד מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד