כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ברוך דיין האמת

הנכד של הברכת שמואל: רבי ברוך ליבוביץ זצ"ל

הגאון רבי ברוך ליבוביץ זצ"ל מרחוב הרב סורוצקין בירושלים נכדו של מרן הגאון רבי ברוך בער מקמניץ זצ"ל בעל ה'ברכת שמואל' הלך היום לעולמו בגיל 80. הלוויתו תתקיים הערב מביתו ברחוב הרב סורוצקין בירושלים 

הנכד של הברכת שמואל: רבי ברוך ליבוביץ זצ"ל
הגאון רבי ברוך ליבוביץ זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו של הגאון רבי ברוך ליבוביץ זצ"ל, נכדו של מרן רבי ברוך בער מקמניץ זצ"ל, בעל ה'ברכת שמואל' והוא בן 80 בפטירתו. 

הגר"ב ליבוביץ זצ"ל נולד בירושלים בט' שבט תש"ג כבן הצעיר של אביו הגאון רבי יעקב משה ליבוביץ זצ"ל ראש ישיבת קמניץ, בנו של מרן רבי ברוך בער ליבוביץ זצ"ל בעל ה'ברכת שמואל'. ולאמו מרת צייטא לאה ע"ה, בתו של הגאון רבי משה בער מובשוביץ זצ"ל שכיהן כרבה של לחוביץ.

כבר בילדותו ניכרו בו כשרונתיו הברוכים בהיותו שקוע בתורה יומם וליל. בבחרותו למד בישיבת חברון בירושלים שם התחבב על רבותיו ראשי הישיבה. בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת טובה המנהלת המפורסמת של סמינר Bjj בירושלים. 

היה נערץ מאוד בקרב חוגי בריסק, היה בידידות קרובה עם בני מרן הגרי"ז מבריסק זצוק"ל בפרט עם הגאון רבי מאיר סלובייצ'יק זצ"ל כן היה מחותן מספר פעמים עם ר"י בריסק הגרי"ד סלובייצ'יק זצ"ל פעמיים עם רה"י הגרא"י סלובייצ'יק וכן מחותן עם אחיו הגאונים רבי נפתלי צבי יהודה לייב ורבי משה אהרן, הגר"ב אף למד בחברותא במשך עשרות שנים עם הג"ר רפאל סולובייצ'יק שליט"א בן הגרי"ד זצ"ל.

אף שהגר"ב נולד לאחר פטירת זקינו מרן הגרב"ד זצ"ל כיון שאביו הגרי"מ לא ידע בוודאות מה עלה בגורלו של חמיו רבי משה בער מובשוביץ זצ"ל נתן לו רק את השם ברוך, אמנם רבים כינוהו בשם רבי ברוך בער.

הגר"ב נהג בפשטות וענווה עצומים והיה נוסע באוטובוסים כאחד האדם וממש לא החזיק טיבותיה לנפשיה. היה שוקד על תלמודו כל היום עם חברותות ביגיעה עצומה.  

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים עמלי תורה ויראה הממשיכים את דרכו. 

אחיו הגאון רבי חיים שלמה ליבוביץ זצ"ל, ראש ישיבות קמניץ ופוניבז' ומגדולי ראשי הישיבות בדורנו, הסתלק לבית עולמו בחודש אדר תשע"ו, הגאון רבי זלמן נטע ליבוביץ זצ"ל מחבר הספר המפורסם 'ברכת יעקב' על סוכה. אחותו הרבנית ביילא דז'ימטרובסקי אשת הגאון המובהק רבי יצחק הלוי דז'ימטרובסקי זצ"ל, מראשי ישיבת קול יעקב ומגדולי התלמידי חכמים בדורנו. 

מסע הלוויה הערב (שני, נר חמישי של חנוכה) בשעה 19:00 מביתו ברחוב הרב סורוצקין 43 בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד