י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הנתונים המלאים

סקר בארה"ב: רוב בעד התנהלות ישראל במלחמה בעזה

סקר נרחב שפורסם בארה"ב מעלה כי 55% אמרו שלדעתם ישראל נוקטת בפעילות הצבאית הנדרשת כדי להגן על עצמה, זאת לעומת 25% הסוברים כי התגובה אינה פורפורציונלית

הנשיא ביידן עם הנשיא הרצוג
הנשיא ביידן עם הנשיא הרצוג צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

סקר נרחב שערך ה"וול סטריט ג'ורנל" ובו נשאלו כ-1,500 נסקרים שאלות אודות המלחמה של ישראל נגד החמאס, מעלה כי על אף ההפגנות הפרו פלסטיניות והאנטישמיות באוניברסיטאות, רוב בולט של תושבי ארה"ב תומך בישראל.

לפי הסקר, 55% מהנשאלים אמרו כי להערכתם ישראל נוקטת בפעילות הצבאית הנדרשת כדי להגן על תושביה. מנגד, 25% מהנשאלים סוברים דווקא שהתגובה הישראלית מוגזמת.

יחד עם זאת 42% אמרו כי הם מזדהים עם הצד הישראלי, כאשר רק 12% מזדהים יותר עם הפלסטינים. באשר לתמיכת האמריקנית בישראל, 20% טענו שארה"ב עושה יותר מדי כדי לתמוך בישראלים, לעומת 15% שטענו שהיא עושה מעט מדי, ו-33% חשבו שהיא עושה בדיוק מה שצריך.

21% חושבים שארה"ב עושה יותר מדי עבור הפלסטינים, ו-20% סבורים שארה"ב עושה מעט מדי. 33% חושבים שהיא מעניקה את הסיוע הנדרש.

באשר להנהגה האמריקנית ובעוד הבחירות לנשיאות ארה"ב מתקרבות, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן זכה לניקוד נמוך באשר לתיפקודו ביחס למלחמה, כאשר 37% תמכו בתגובתו, אך 52% לא הסכימו איתו.

 

בחירות בארצות הברית מלחמת חרבות ברזל ג'ו ביידן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד