ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
נזק בדרכי הנשימה

צה"ל מגיב על טענות לשימוש בפצצות זרחן: "אינן מכילות זרחן לבן"

צה"ל מגיב הערב על הפרסום ב'וושינגטון פוסט' כי חיילים עשו שימוש בפצצות זרחן בתקיפות בלבנון. "צה"ל משתמש באמצעי לחימה חוקיים בלבד. פגזי העשן העיקריים בהם משתמש צה"ל אינם מכילים זרחן לבן"

 צה"ל מגיב על טענות לשימוש בפצצות זרחן: "אינן מכילות זרחן לבן"
אילוסטרציה צילום: דוברות מ.א אשכול

בצה"ל מגיבים על הפרסום ב'וושינגטון פוסט' כי צה"ל עשה שימוש בפצצות זרחן בתקיפות בלבנון, פצצות שאסורות לשימוש בקרב אזרחים מבחינת הדין הבינלאומי. 

מצה"ל נמסר: "צה"ל משתמש באמצעי לחימה חוקיים בלבד. פגזי העשן העיקריים בהם משתמש צה"ל אינם מכילים זרחן לבן. בדומה לצבאות מערביים רבים, ברשות צה"ל יש גם פגזי עשן שמכילים זרחן לבן, שהם חוקיים בהתאם לדין הבין-לאומי, והבחירה להשתמש בהם מושפעת משיקולים מבצעיים ושיקולי זמינות בהשוואה לחלופות. פגזים אלו מיועדים בצה"ל לטובת מיסוך, ולא לצורך תקיפה או הצתה, והם לא מוגדרים בדין כנשק מבעיר".

עוד נמסר מצה"ל: "הנהלים הקיימים בצה"ל דורשים כי לא ייעשה שימוש בפגזי המיסוך המכילים זרחן לבן בשטחים בנויים, למעט במקרים חריגים מסוימים. מגבלות אלה תואמות את הדין הבין-לאומי, ואף מחמירות עליו. מדינת ישראל נתונה בחודשיים האחרונים להתקפות מתמשכות מצד חיזבאללה וגורמי טרור אחרים בלבנון. צה"ל מגן על אזרחי מדינת ישראל מהתקפות אלו".

מוקדם יותר דיווחנו כי עיתונאי שעובד עבור ה'וושינגטון פוסט' טען כי מצא שרידים של שלושה כדורי ארטילריה של 155 מילימטר שנורו סמוך לגבול ישראל, גרמו לשריפת לפחות ארבעה בתים. על פי הדיווח, הפצצות עם זרחן לבן בוערות בטמפרטורות גבוהות, מייצרות עשן כדי לטשטש את תנועות החיילים.

חומר הנפץ עלול להידבק לעור, ולגרום לכוויות קטלניות ולנזק בדרכי הנשימה, והשימוש בה בקרבת אזורים אזרחיים אסור על פי החוק הבינלאומי.

 

לבנון ארצות הברית צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד