כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תקיפה ליד תחנת המשטרה

אשתו של הקורבן: "היכה את בעלי וצרח, תני לי את העגילים שלך יהודיה"

זוג יהודים סיפר על רגעי האימה והתקיפה שחוו ביום שבת האחרון בלוס אנג'לס קליפורניה. השניים הוכו במתקפה אנטישמית אכזרית תוך ניסיון שוד בדרכם לבית הכנסת בבוורלי הילס. התוקף צרח: "תני לי את העגילים שלך, יהודיה"

אשתו של הקורבן: "היכה את בעלי וצרח, תני לי את העגילים שלך יהודיה"
משטרת לוס אנג'לס צילום: באדיבות המצלם

רפי ניסל, 75, ורבקה, 70, הותקפו ביום שבת האחרון בלוס אנג'לס על ידי תוקף אנטישמי שניסה לשדוד את תכשיטי האשה. השניים התראיינו לרשת NBC, הם סיפרו כי הם המומים ומזועזעים אך נחושים יותר להמשיך להראות בחוץ את יהדותם מול האנטישמיות הגואה ברחבי ארה"ב . בני הזוג ביקשו שלא לדווח על שמם השני מחשש לפעולות תגמול.

השניים צעדו לבית הכנסת בשבת בבוקר והבעל הותקף קשות עם חגורה ועליה אבזם שגרם לו לדמם נורא, הוא נזקק לששה תפרים. "בהתחלה זה היה הלם, ואז הייתה מכה חזקה על המצח שלי," אמר רפי.

"פתאום ראיתי את הבחור מכה את בעלי בחגורה וצורח, 'תני לי את העגילים שלך, יהודיה", אמרה רבקה.

לאחר מכן, בני הזוג החלו לרדוף אחר התוקף שלהם, שוטר מקומי מתחנת המשטרה הסמוכה ראה את הבעל מדמם ויחד עם שוטרים נוספים עצר את התוקף. "החלטנו שאנחנו לא יכולים לתת לזה לשקוע", אמרה רבקה.

המשטרה עצרה את ג'ריס ג'יי סילאגי, בן 44, הוא הואשם בתקיפה עם נשק קר, ניסיון שוד והתעללות בקשישים, בתוספת פשע שנאה, כך מסרה משטרת בוורלי הילס בהצהרה.

"ממש כעסתי, לא בגלל הפציעה אלא בגלל שנפגעתי כיהודי", אמר רפי.

רבקה הוסיפה כי נכדם בן ה-13, שאל אם עליו להוריד את הכיפה שלו ברחוב, "מבחינתי זה היה הלם, אם ילד בן 13 כבר מבין שאולי יש סכנה בללבוש חלק ממה שאנו אמורים ללבוש בגאווה". היא אמרה.

למרות הפיגוע שגרם לרפי לדמם נורא, הוא עדיין הצליח להגיע לבית הכנסת שלו בדיוק בזמן לקריאת התורה, הוא משמש כבעל קורא קבוע. "היו עוד 80 אנשים שחיכו לנו - וזו הייתה מכה הרבה יותר גדולה בשבילם מקצת דם".

"אחרי שהותקף הוא הלך הביתה, החליף חולצה והגיע לבית הכנסת", אמר הרב פיני דונר, מבית הכנסת בבוורלי הילס.

מהמשטרה נמסר כי הבעל סבל מפצעים וטופל במקום על ידי צוותי רפואה. רבקה לא נפגעה.

התוקף הוא עבריין מוכר עם עבר פלילי, היום הוא יגיע לבית המשפט לדיון על הארכת מעצרו.

תקיפה אנטישמית שוד תכשיטים ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד