כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הקבינט הסתיים ללא תוצאות

האולטימטום של סמוטריץ' לנתניהו: "תמצאו שר אוצר אחר"

אולטימטום מצד השותף הבכיר בצלאל סמוטריץ' איים לזעזע את הממשלה והקואליציה שלו ובנימין נתניהו התקפל חיש מהר ולא הגיע לכדי הצבעה בקבינט המדיני בטחוני בנושא הכנסת הפועלים הפלסטינים מיו"ש

האולטימטום של סמוטריץ' לנתניהו: "תמצאו שר אוצר אחר"
בצלאל סמוטריץ' ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"רוצים להעביר כסף לעזה ולהכניס פועלים מיו"ש? תמצאו שר אוצר אחר". כך שר האוצר בצלאל סמוטריץ' באולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו שהכניס אותו ללחץ והוביל אותו להחלטה שלא לקיים הצבעה בנושא בקבינט המדיני בטחוני שהתכנס בלילה שבין ראשון לשני.

ציטוטים נוספים שפורסמו מישיבת הקבינט; ראש המל"ל צחי הנגבי: "רוצה לסקור את המציאות הכלכלית של התושבים. ואת המציאות הכלכלית בישראל. יש לנו בעיה בקבלנים, יש לנו בעיה בחקלאות". ומיד מתחיל בסקירה.

השר סמוטריץ' קוטע אותו ואומר: "לא מקובל עליי. את המציאות הכלכלית בישראל משרד האוצר הוא זה שצריך להציג. מל"ל זה גוף ביטחוני והשאלה הכלכלית בישראל קשורה לאוצר, או לשר החקלאות, או השיכון, או הכלכלה".

ראש המל"ל הנגבי מתעקש להמשיך בסקירה ומקבל את רשות הדיבור בכל זאת.

בסוף הסקירה סמוטריץ' נותן סקירה משלו "שר השיכון אומר שאנחנו יכולים להתמודד בלי כניסתם וגם שר הכלכלה. אני לא אומר שזה פשוט אבל אפשר להסתדר בלעדיהם". הוא הציג כמה הצעות של הזדמנות לצמיחה, והציג גם תוכניות שיאפשרו להסתדר בלעדיהם.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בדיון: "שמענו כאן סקירה משר האוצר שמסביר בהרחבה דברים שמשכנעים שאפשר להסתדר כלכלית בלי הפועלים. השתכנעתי שזה דווקא טוב למשק, אבל גם אם לא הייתי משתכנע, מה שעומד בפניי בכל הדיווחים שאני מקבל מצוות המאבק להסתה, מאות ניטורים, מקרים רבים של הסתה מצד דרשנים, תקשורת ששוטפת לתושבי הרש"פ את המוח ושימו לב מה אומרים הבכירים אצלם (מקריא ציטוטים של ג'יבריל רג'וב:) ג'יבריל רג'וב טען לערוץ מצרי שרצח תושבי העוטף היה "בגדר תגובה טבעית לדיכוי" וכן ש"ההתפרצות הבאה תתרחש בגדה". יש לא מעט קטעי עיתונות, תקשורת, אני לא אומר שכולם באים לרצוח, אבל כולם חשופים להסתה".

לדבריו, "אני דיברתי כאן לאורך כל תשעת החודשים האחרונים נגד כניסת פועלים מעזה, היה כאן מי שזלזל, אמר שהם טובים לשקט ומביאים פרנסה הביתה. הסברתי אז שזה שקט מדומה ותראו היום, אין לי ספק שחלקם מסרו מידע לנוחבות, שהגיעו לכאן עם מפות מדויקות של כל חדר וכל בית ותיאור של כל בסיס שהפועלים האלה בנו".

גורם ביטחוני שנכח בדיון הסביר לשרים: "ההמלצה היא לאפשר כניסה מגיל 35 עם ילדים. צריך לזכור שהם עוברים במעבר בידוק והילדים זה אחריות".

השר בן גביר לא השתכנע ושאל: "אתם בדקתם כמה ילדים היו לנוחבות שנכנסו ועשו את הטבח? מוכן להתערב איתך שחלק גדול מהם עם ילדים וחלק מעל 35".

אותו גורם ביטחוני המשיך וניסה לשכנע את השרים המתנגדים לתמוך: "ביו"ש יש סיר לחץ. צריך לדעת שהכנסת הפועלים זה 37% מהכלכלה שלהם".

השר דודי אמסלם צידד בעד הכנסת פלסטינים מיו"ש ואמר: "אני מציע שנקבל את המלצת מערכת הביטחון. הם בסך הכל רוצים להתפרנס. אלה בני ה-35 שיבואו לכאן לעבוד".

גורם ביטחוני אומר: "אפשר להכניס אותם לאיזורים בלי חיכוך, כמו איזור בניה מבודד בבית שמש".

השרים מירי רגב ואיתמר בן גביר מתנגדים גם לרעיון הזה ואומרים: "אפשר להגיע תוך 3 דקות מאיזור בניה מבודד שם לבית ספר מרכזי בלב העיר בית שמש".

כל אלו ועוד נאמרו בישיבת הקבינט המדיני בטחוני שהתכנס בקריה בתל אביב.

מלחמת חרבות ברזל פועלים פלסטינים בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו איתמר בן גביר הקבינט המדיני בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד