י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
האבא נשאר בעזה

מה עשו בהפסקות חשמל? האם שחזרה עם התאומות מהשבי - מדברת

שרון אלוני קוניו שחזרה עם שתי בנותיה התאומות משבי החמאס, בעוד בן זוגה נשאר שם - מתארת את 52 הימים שעברו עליהן. לדבריה האב/הבעל הופרד מהן שלושה ימים לפני השחרור ואין להן מושג מה עלה בגורלו 

מה עשו בהפסקות חשמל? האם שחזרה עם התאומות מהשבי - מדברת
שחרור חטופים משבי החמאס צילום: תעמולת חמאס

שבועיים אחרי ששוחררה משבי החמאס יחד עם שתי בנותיה, שרון אלוני-קוניו, סיפרה לסוכנות הידיעות 'רויטרס' על השהות בעזה עם משפחתה - בנותיה הפעוטות ואב המשפחה דוד, שנותר בעזה. "דוד הופרד מאתנו שלושה ימים בלבד לפני השחרור. הם לקחו אותו למקום מסתור אחר, אני לא יודעת מה קרה לו", סיפרה. "הבנות קרועות, אני קרועה. הוא בן הזוג שלי כבר עשר שנים, הוא החצי השני שלי ואהבת חיי".

אלוני-קוניו אף שיתפה בתחושות הפחד והחרדה שליוו אותה ואת יקיריה במהלך התקופה הקשה - ומשפיעות עליה ועל בנותיה גם היום: "כל דקה שם היא כמו רולטה רוסית. יש לנו 'טריגרים' רבים עכשיו: גם רעש קטן מפחיד אותנו". לדבריה, הצרכים הבסיסיים שסופקו להם היו מעטים ולא מספיקים - במיוחד עבור בנותיה הפעוטות: "היינו 12 אנשים והקציבו לנו אוכל שמספיק לשישה בלבד. נאלצנו להמתין לקבלת רשות כדי ללכת לשירותים, וזה היה בעייתי עבור הבנות. הן נאלצו להשתמש בכיור ובפח אשפה".

בנוסף לצרכים הבסיסיים שלא סופקו כראוי, אלוני-קוניו ומשפחתה נאלצו לשמור על שקט ולא לדבר במשך שעות רבות: "כשהיו הפסקות חשמל לעתים, הם (המחבלים) פתחו את הדלת, הגיפו את הוילונות - ואז התבקשנו ללחוש. איך אפשר לשמור על ילד שלא ידבר במשך 12 שעות?".

החטופים ששהו עם שרון ומשפחתה בשבי הוחזקו מעל הקרקע, ולא במנהרות כמו אחרים - ונעו ממקום למקום מספר פעמים במהלך השהות ברצועה. על אף שזכרונותיה טריים - ובעוד שבן זוגה דוד עדיין חטוף בעזה - אלוני-קוניו סירבה למסור פרטים נוספים על זמנה בשבי.

שרון שוחררה אחרי 52 ימים משבי חמאס יחד עם בנותיה התאומות אמה ויולי בנות השלוש. אחותה של שרון, דניאל אלוני ובתה אמיליה בת ה-6 שוחררו כמה ימים קודם לכן בפעימה אחרת. דוד קוניו בן ה-33, בעלה של שרון, ואחיו אריאל בן ה-26 נחטפו גם הם מקיבוץ ניר עוז, והם בני המשפחה היחידים שנותרו בשבי.

חמאס חטופים שחרור חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד