י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
באירוע הדלקת נרות חנוכה

הנשיא ביידן: יש לי חילוקי דעות עם נתניהו

נשיא ארה"ב אמר שהוא אמר בעבר לראש הממשלה שהוא אוהב אותו, אבל לא מסכים עם שום דבר שהוא אומר וזה נשאר ככה. הוא הוסיף כי התמיכה תימשך עד שהחמאס יעלם

הנשיא ביידן: יש לי חילוקי דעות עם נתניהו
ביידן ונתניהו צילום: חיים צח\לע"מ

הנשיא ביידן ורעייתו ג'יל אירחו את טקס הדלקת נרות חנוכה המסורתי בבית הלבן עם 800 מוזמנים כולל ניצולי שואה, חברי קונגרס, פוליטיקאים ומנהיגים יהודים. האירוע נערך על רקע המלחמה בעזה ועליית האנטישמיות בארה"ב.

ביידן התייחס באירוע לגבי מערכת היחסים ארוכת השנים שלו עם נתניהו, הוא אמר שהוא רשם על תמונה ישנה של שניהם, "ביבי אני אוהב אותך אבל אני לא מסכים עם דבר אחד שיש לך להגיד". ביידן הוסיף כי "זה בערך אותו הדבר היום".

הנשיא הוסיף כי ישראל נמצאת ב"נקודה קשה" וכי "היו לי חילוקי דעות עם כמה מנהיגים ישראליים".

הוא לא פירט מה הן חילוקי דעות בין השניים, אם כי בשבועות האחרונים זה בעיקר על המלחמה נגד חמאס והיחס לרשות הפלסטינית.

ביידן אמר לחוגגים בבית הלבן כי מלבד חילוקי דעות עם ישראל, מחויבותו למדינת ישראל אינה ניתנת לערעור. הוא הוסיף: "לולא הייתה ישראל, לא היה בעולם יהודי בטוח".

הוא אמר שהסיוע לישראל יימשך עד לסילוק חמאס, אך הזהיר כי דעת הקהל עלולה להשתנות. "אנחנו צריכים להיות זהירים, דעת הקהל של העולם כולו יכולה להשתנות בן לילה. אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות".

ביידן אמר כי ארצות הברית תמשיך לפעול לשחרור בני ערובה שעדיין מוחזקים בעזה, להוסיף סיוע הומניטרי לפלסטינים וארה"ב מדגישה שצריך להגן על חיי אזרחים פלסטינים.

בנימין נתניהו ג'ו ביידן חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד