ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
דיוק מאזני גשר

הכירו את המשאית החדשה שתסייע בפיקוח ובאכיפה

משרד הכלכלה והתעשייה המפקח על המשקלות ומידות משיק את המשאית החדשה שנועדה לפיקוח ואכיפה של דיוק מאזני גשר | הפיקוח נועד להבטיח דיוק של מאזני גשר המשמשים למסחר ובנוסף קיים גם היבט הבטיחות במכשיר מדידה זה (משקל חורג)

הכירו את המשאית החדשה שתסייע בפיקוח ובאכיפה
רכב אימות דיוק צילום: משרד הכלכלה והתעשייה

מינהל אכיפה ומדידה במשרד הכלכלה והתעשייה הכניס לשימוש מערכת מדידה חדשנית לבדיקת מאזני גשר במקום זאת ששימשה את המשרד מזה כעשור. מערכת המדידה, שהיא היחידה במדינת ישראל, היא למעשה משאית המתפקדת כמשקולת בעלת מסה משתנה באמצעותה ניתן לבדוק באופן מדויק ואמין את מאזני הגשר במדינה. ההתחדשות במערכת המדידה החדשה, העומדת בסטנדרטים בינלאומיים, תאפשר זמינות רבה יותר ופיקוח מקצועי ומדויק יותר למאזני הגשר הודות למאפייניה הטכניים וכושר השקילה הגדול יותר 40 טון במקום 32 טון במערכת הקודמת. 

מהו מאזני גשר? בעבר, כל שהיה לבני האדם הוא משקל המאזניים הקלאסי. ניתן היה להניח חומר גלם בצד אחד ולמדוד את חומר הגלם השני ביחד לפריט הראשון אשר הונח על המאזניים. לאורך השנים, הטכנולוגיה התפתחה וכעת מאפשרת לנו למצוא את הדרך להגיע לתוצאה מדויקת ולהבין מה הוא משקלו של חפץ או מוצר מסוים. מפעלים ובתי עסק צריכים כל הזמן לשקול מוצרים. זה מתחיל בשקילה של הסחורה הנכנסת למפעל וזה ממשיך בכך שבעלי המפעל צריכים לספק סחורה ללקוחות אחרים, שעה שעליהם לדעת בדיוק מה משקל הסחורה אותה הם מסרו בעבור תשלום. מאזני גשר נועדו לפתור בין היתר את הבעיה הזו ולשקול חומרי גלם בכמות גבוהה המונחים על גבי משאיות.

רכב אימות דיוק

המפקח על המשקלות ומידות, מהנדס טומי גלנץ אמר: "מאזני גשר הינו מכשיר מדידה הנועד לשקילה סטאטית של כלי רכב בעיקר משאיות. לתוצאת השקילה במאזני גשר קיים היבט מסחרי, שהוא מעניינו של המפקח על המשקלות ומידות, לדוגמא קניה ומכירה של טובין/פסולת, תשלום בגין הובלה על בסיס משקל ותעריפים נוספים המבוססים על משקל. בנוסף, קיים גם היבט בטיחותי והוא משקל חורג. משקל חורג של כלי רכב הוא אחד מגורמי השורש לתאונות דרכים ולפגיעה בתשתית הכבישים בישראל. הפיקוח והאכיפה מצד מינהל אכיפה ומדידה על מאזני גשר מהווה נדבך חשוב והכרחי לסחר הוגן, הגנה על הצרכן וכפועל יוצא גם הגנה על אזרחי המדינה ותשתיות הכבישים במדינה".

סמנכ"ל אכיפה ומדידה, גב' נאוה זקן אמרה: "אני מברכת על ההתחדשות באמצעי המדידה והפיקוח תוך ניצול מיטבי של המשאבים. ההגנה על ציבור הצרכנים עומדת לנגד עינינו, ועל מנת להצליח במשימה, עלינו לשאוף להיות בחזית השינוי ולהתאים את עצמנו לסביבה המשתנה. אני מאמינה כי ציוד בדיקה חדש ורפורמה חדשה המתוכננת בתחום המשקלות ומידות, יסייעו לנו לשפר את השירות לאזרחי המדינה, לשמור על מסחר הוגן ולהילחם ביוקר המחיה".

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד