כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לילה עמוס

בשלושה מוקדים: נתפסו מספר דייגים שדגו לא כחוק

הלילה במסגרת פעילות אכיפה יזומה של היחידה הימית ברשות הטבע והגנים נתפסו מספר סירות דייג ודייגי חכות שדגו לא כחוק

בשלושה מוקדים: נתפסו מספר דייגים שדגו לא כחוק
הדגים שנמצאו צילום: רשות הטבע והגנים

לילה עמוס לפקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים: נתפסו דייגים שדגו לא כחוק בשלושה מוקדים

סירות דייג ודייגי חכות שהפרו את החוק, נתפסו במספר מוקדים הערב (ב') במסגרת פעילות אכיפה יזומה של היחידה הימית ברשות הטבע והגנים שפועלת מטעמו של משרד החקלאות ואגף הדיג.

במהלך הסיור, עוכבה סירה שעל סיפונה נמצאו דגי דקר אלכסנדרוני – דג המוגדר כערך טבע מוגן, פרט להם נמצאו גם דגי דקר הסלעים, אשר חלקם היו מתחת לגודל המינימום המותר לדייג על פי חוק. החשודים זומנו לחקירה והדגים נלקחו. בהמשך הערב, נמצאו ונחקרו בשני מוקדים שונים שלושה דייגי חכות שדגו ללא רישיון מוסדר. כמו כן, במהלך הסיור מצאו הפקחים ספינה שבמהלך הפלגתה היה נוכח על הסיפון אדם ללא רישיון, במקרה זה בוצעה פעולת הסברה.

רותם שדה, מנהל מרחב ימי ופקח ברשות הטבע והגנים: "השמירה על הים ומשאב הדגה הוא מאמץ משותף שלנו ושל הדייגים. יש חשיבות רבה לשמור על הדייג בר קיימה, אנו ביחידה הימית של רשות הטבע והגנים נמשיך להגן על הים שלנו באמצעות אכיפה ולצד פעולות הסברה."

הדקר האלכסנדרוני הוכרז בשנת 2021 כדג ברשימת המינים המוגנים במדינת ישראל, לכן נאסר לדיג לחלוטין. דקר הסלעים נכנס לרשימת הדגים המוגנים לזמן מוגבל (שנה אחת - 2021) אך מאז הותר שוב לדייג, בהתאם למגבלות הגודל הקבועות בחוק (מעל 40 ס"מ).

דייג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד