כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
באופוזיציה תקפו את סמוטריץ'

החלו ההצבעות בוועדת הכספים על תיקון תקציב 2023

בוועדת הכספים החלו ההצבעות על תיקון תקציב 2023. באופוזיציה תקפו את סמוטריץ': "שר האוצר אמר שהכסף לצרכי ביטחון, הוא שקרן"

החלו ההצבעות בוועדת הכספים על תיקון תקציב 2023
נתניהו וסמוטריץ' צילום: עמית שאבי, לע"מ

היום בצהריים (שלישי) החלו ההצבעות בועדת הכספים על תיקון תקציב המדינה לשנת הכספים 2023. ברוב של 10 בעד 8 נגד.

במסגרת הדיון בתקציב, בעת הצגת דפי ההחלפה של תקציב משרד רה"מ, ולבקשת חברי כנסת, הציגו נציגי האוצר פירטו של הכספים הקואליציוניים במסגרת משרד ההתיישבות.

נציגי המשרד הציגו כי לאחר תוספת של 200 מיליון ₪, עומד תקציב זה על 478 מיליון ₪, מתוכם 110 מיליון ברזרבה שאין להם עדיין אישור משפטי ואינם צבועים לכך, וכי הם יוקצו במידה ויהיה אישור משפטי.

נציגי המשרד הציגו את פירוט 368 מיליון השקלים (לא כולל 110 שברזרבה כאמור):

פעילות גרעיני משימה כ-70 מיליון ₪. כ-94 מיליון ₪ לחטיבה להתיישבות. 71 מיליון ש"ח למספר תחומים: תמיכה בשטחי C במסגרת קול קורא, בנוסף תמיכה של צוותי סיור ומעקב אחר בנייה לא חוקית ביו"ש, ואכיפת מקרקעין. 20 מיליון ₪ לפעילות צוותי חירום לישובים בכלל הארץ: בנגב והגליל, בעוטף עזה ויו"ש. 12 מיליון ₪ למערך השירות הלאומי. תמיכה של מכינות כ-32 מיליון ₪, כולל תקציב שיפוצים של כ-19 מיליון ₪, לפרויקטים של כ-60 מכינות. 98 מיליון למנהלת לזהות יהודית – מגוון רחב של פעילויות שעוסקות בזהות יהודית וערכים יהודיים, סדנאות והרצאות לסטודנטים ותלמידים.

על רקע הפירוט תקפו באופוזיציה: "שר האוצר אמר שהכסף לצרכי ביטחון, הוא שקרן".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני הגיב: "אני לא מוכן לשיח כזה, הכסף המדובר לביטחון הינו בסעיף אחר".

נציג האוצר הוסיף כי הכסף המדובר לצרכי ביטחון נמצא בשני סעיפים: "ה-110 מיליון ברזרבה שטרם אושרו מורכבים מ-75 מיליון ₪ למרכבי ביטחון, וכן מ-10 מיליון לצוותי חירום ישובים בעיקר להתיישבות הצעירה שלא מתוקצבת ע"י משרד הפנים, בנוסף יש רכיב נוסף לביטחון דרך משרד הפנים".

בצלאל סמוטריץ' מלחמת חרבות ברזל תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד