כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הבהירה את דבריה

השרה עוררה סערה: "לקצץ בכיסים השמנים של קצינים במילואים"

השרה אורית סטרוק קראה בריאיון לקצץ את התקציב המיועד לקצינים במילואים. דבריה עוררו סערה, וראש האופוזיציה קרא לפטרה. סטרוק הבהירה: "לא התכוונתי קיצוץ מקצינים משרתי מילואים"

השרה עוררה סערה: "לקצץ בכיסים השמנים של קצינים במילואים"
יאיר לפיד נואם. אילוסטרציה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ברקע סערת התקציב והכספים הקואליציוניים: שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק התראיינה היום (שלישי) לחדשות 12, ויצאה נגד התקציב המיועד לקצינים במילואים. "הגדלות הרמטכ"ל, שזה דבר לא כתוב בשום חוק, מצ'פר את הכיסים השמנים שלהם", אמרה.

לדבריה, "זה מתוקצב בהרבה הרבה יותר, פי כמה וכמה מתקציב הזהות היהודית שלי, העומד על סך מאה מיליון שקלים בלבד. נעשה חושבים מחדש כשיקצצו להם בתקציב".

השרה התייחסה לשאלה מדוע לא קיצצה בכסף משרדה והשיבה: "לא חתכו את תקציבי המדינה באלף ואחד דברים שלא קשורים למפונים ולא למלחמה בעזה, אז גם לא חותכים את הסכום הקטן הזה. יש סיפור ידוע על ספינה עמוסה בסחורות ששטה בלב ים ולפתע מתחילה סערה. האנשים אמרו 'בואו נשליך משהו לים כי אחרת הספינה תטבע'. ואז הם ראו יהודי עם תפילין ואמרו 'התפילין זה מה שמכביד על הספינה. בואו נשליך אותה לים'".

לדברי השרה, "החטיבה להתיישבות מטפלת במפונים. המשרד שלי מתקצב את הקרווילות שמקימים לטובת תושבי העוטף שפונו מבתיהם". עם זאת ציינה, "אני לא אחראית על המפונים, אלא על בנות השירות הלאומי שמהיום הראשון למלחמה נושאות בעול החינוך של ילדי המפונים".

סטרוק הוסיפה: "הייעוץ המשפטי במשרד האוצר ופקידי האוצר הבכירים מנהלים נגדי שביתה איטלקית, ועושים הכול כדי למרוח את הזמן, וזאת כדי שהתקציב על סך 110 מיליון שקלים, המיועד למרכיבי ביטחון ביהודה ושומרון, ודיור חלופי למכינות שפונו מהצפון ומהדרום, לא יאושר".

על האיום של שר האוצר סמוטריץ' להתפטר במידה ויועבר כסף אמרה השרה: "אם חלילה נתניהו יחליט לעשות את זה, הוא יצטרך למצוא ראש ממשלה אחר - לא שר אוצר אחר. הציבור הפסיק להאמין לקונספציה שכסף שווה שקט".

בעקבות דבריה על תקציב הקצינים במילואים, ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא לנתניהו לפטר את השרה. "ראש הממשלה צריך לפטר מיד את השרה סטרוק. אמירה בזויה ומקוממת של זלזול בלוחמי וקציני צה״ל שנלחמים ומסכנים את חייהם ממי שלא שירתה בצבא, סחטנית חסרת בושה שיושבת באולפנים ומשמיצה את לוחמינו הגיבורים. מי שפוגעת בבטחון הלאומי בזמן מלחמה לא יכולה להמשיך לכהן בממשלה", אמר.

השרה הבהירה מאוחר יותר את דבריה וכתבה: "בראיון בערוץ 12 אמרתי שבתקציב 24 יקוצצו "שומנים בתקציב". הבאתי כדוגמא את "הגדלות הרמטכ"ל" - תוספות בלתי חוקיות לפנסיות של קצינים בדימוס, שמזמן לא נלחמים וכבר מקבלים עשרות אלפי ש"ח. זו הכוונה, ולא קיצוץ מקצינים משרתי מילואים (יש לי בן 1 כזה מתוך 8 משרתי מילואים כרגע). הבהרתי. הלאה".

מלחמת חרבות ברזל יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד