כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מסר לחות'ים

לראשונה: ספינת הטילים 'סער 6' הפליגה למרחב ים סוף

זרוע הים סיימה את הליך מבצוע של ארבעת ספינות המלחמה החדישות מדגם 'סער 6'. לראשונה – ספינת טילים מדגם זה הפליגה למרחב ים סוף. כוחות הזרוע הביאו לפגיעה משמעותית במערך הימי של ארגון הטרור חמאס

לראשונה: ספינת הטילים 'סער 6' הפליגה למרחב ים סוף
סיכולים של פעילי הכוח הימי של חמאס צילום: דובר צה"ל

מתחילת הלחימה ברצועת עזה, תוקפות שייטת ספינות הטילים ופלגות הביטחון השוטף מאות מטרות סיוע לכוחות המתמרנים. כוחות חיל הים חיסלו מחבלים, בהם עשרות פעילים במערך הימי של ארגון הטרור חמאס. כמו כן הותקפו וחוסלו מרבית מראשי הפיקוד של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס, המונה מאות פעילים ומתמחה בהוצאת פיגועים במתווה הימי.

במקביל, ספינות הטילים של זרוע הים ממשיכות לפעול במרחב ים סוף, בהתאם להערכת מצב וכחלק מתגבור מאמץ ההגנה. השבוע עגנה לראשונה בנמל אילת אח"י מגן, ספינה מדגם 'סער 6' שהצטרפה לפעילות מבצעית של זרוע הים. לצד פעילות זו, הושלם הליך מבוצע של הספינה הרביעית והאחרונה מסדרת סערי 6, אשר ארך למעלה משנתיים – קצב מבצוע מהיר ביותר להתקנת והתאמת מערכות לחימה חדישות ומהמתקדמות בעולם בתוצרת כחול-לבן עבור ארבע ספינות מלחמה במקביל.

בנוסף, בשיתוף פעולה של יחידות זרוע הים הכולל את המטה המבצעי ובו את מספן המודיעין ויחידות מבצעיות וטכנולוגיות נוספות והכוחות הלוחמים בשטח, הצליחה זרוע הים לסכל מספר כלים צוללים בלתי מאוישים, אשר ייעודם הוא פגיעה בנכסים אסטרטגיים של מדינת ישראל בים ובחופיה.

כלי צולל בלתי מאויש שאותר ונחקר על ידי כוחות זרוע הים

 

חיל הים מלחמת חרבות ברזל ספינות חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד