כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מהחושך אל האור

סיפורי הגבורה: המושבים שהצילו מאות צעירים ממחבלי חמאס חגגו את חנוכה

נשיא המדינה פגש את עוז ורמי דוידיאן שסיפור גבורתם יסופר לדורות. השניים, בני משפחה ותושבי המושבים, חילצו מאות צעירים מהמסיבה ברעים. באותה השבת מושבי פטיש ומסלול הפכו למקלט עבורם

סיפורי הגבורה: המושבים שהצילו מאות צעירים ממחבלי חמאס חגגו את חנוכה
הנשיא במושב פטיש בהדלקת נרות חנוכה צילום: חיים צח /לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג הדליק נר שישי של חנוכה עם תושבי המושבים פטיש ומסלול, ופגש את רמי ועוז דוידיאן שהצילו מאות צעירים וצעירות מהמסיבה ברעים.

בפתח הדלקת הנרות שהתקיימה בנוכחות ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג ומפקד מחוז דרום במשטרת ישראל, ניצב אמיר כהן. להקת ילדי המושבים קיבלה את פניהם בשיר "לא תנצחו אותי" של יהורם גאון.

למעמד המרגש, הגיעו גם עוז ורמי דוידיאן שסיפור גבורתם בפרט ושל מושבים פטיש ומסלול בכלל, יסופר לדורות. השניים, בני משפחה ותושבי המושבים, אשר חילצו בשבת ה-7 לאוקטובר מאות צעירים מהמסיבה ברעים. באותה השבת מושבי פטיש ומסלול גילו ערבות הדדית מדהימה, והפכו למקלט עבורם.

עוז חילץ צעירים רבים באותו היום, כאלה שהסתתרו בקקטוסים, בשיחים, פצועים ומגואלים בדם, יחפים, בוואדיות, במחסות, מבוהלים עד מוות - הוא העלה אותם לטנדר 4X4 שקיבל מהעבודה והוריד אותם בחווה או בישוב פטיש, אצל אימו ואחיותיו שקלטו אותם.

הוא סיפר לאחר מכן: "אני מעמיס אותם כמו באוטובוס בהודו. על מכסה המנוע, בטנדר, בארגז, מחזיקים במדרגה של הרכב, וככה נוסעים, רק להוציא אותם משם".

הצעירים שלחו לו מיקומים שלהם בשטח, הם קיבלו את המספר מחברים שלהם שכבר חולצו. עוז קשר דגל ישראל גדול לטנדר ועקב אחרי המיקום. הצעירים, ששמעו מחבריהם על המלאך בטנדר, קפצו למראהו מהמחבוא ושאלו אם הוא עוז. "אמרתי להם שכן, ושאני עכשיו לוקח אותם מפה. עכשיו" סיפר לישראל היום.

גם רמי דוידיאן, דודו של עוז, יצא לחלץ את משתתפי המסיבה ממיקומים מעט יותר מרוחקים. כדי להכיל את הניצולים הרבים, רמי פתח את בית העם במושב פטיש, ואחרי שבית העם בפטיש מתמלא, הוא ביקש שיפתחו גם את בית העם של מושב מסלול, ומתחיל לפרוק את הניצולים שם. "רמי הוא גיבור אמיץ. הוא בן 60, סבא, גם אני כבר לא ילד, וחוץ מאיתנו אין על הכביש שום כוחות צבא או משטרה" סיפר.

נשיא המדינה התייחס לכך: "יקיריי, תושבי מסלול ופטיש. בשמחה תורה הצלתם מאות, מאות נפשות, מאות אזרחי ישראל. אני בא לומר לכם תודה. אני בא לומר לאויבינו לא, לא תנצחו אותנו, אף אחד לא ינצח אותנו! אנחנו מתפללים ומקווים שהתושבים של העוטף, אלה שנמצאים ממש על הגבול יחזרו בעזרת השם במהרה לבתיהם. וכולנו ביחד נטע עצים ונבנה בתים ונקבע מזוזות".

הנשיא המשיך: "בחנוכה השנה הזו, הכוחות הרוחניים האדירים של העם הזה יביאו אותנו לניצחון מוחלט, יאפשרו לנו לחיות בשקט ובבטח בעזרת השם ותמיד נזכור 'בימים ההם בזמן הזה'. אני כל כך גאה להיות כאן ביחד איתכם אני מוסר בשורה ואומר לכל עם ישראל. רק אחדות, רק ביחד, לא לשמוע כל מיני קולות שמתעוררים בשוליים ומנסים לפגוע באחדות ובלכידות של עם ישראל שקם כארי לאחר אסון נורא. מכאן, אנחנו שולחים ברכת רפואה שלמה לכל החולים בגוף ובנפש, מכאן אנחנו שולחים ברכת תמיכה, עידוד וחיזוק לחיילינו הגיבורים שנמצאים כרגע בעזה ובצפון, וגם לתושבי הצפון שיחזרו במהרה הביתה. מכאן מתפללים ומקווים לראות את כל החטופים חוזרים בשלום הביתה. תודה רבה לכם וחג חנוכה שמח".

ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג: "כבוד הנשיא, הגעת אלינו בחג הניסים, כשאור קטן מגרש את החושך הגדול, למקום שבו מתגוררים תושבים גיבורים ואמיצים, מלח הארץ. באותה שבת, התושבים קפצו בלי לחשוב פעמיים מבתי הכנסת ויצאו תחת אש לא פוסקת, עם מאות ואלפי מחבלים בשטח, גופות ומראות קשים - רק כדי להציל כמה שיותר צעירים מהמסיבה. אני מתפלל להשבת החטופים בריאים הביתה במהרה, לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון ולשלום כל עם ישראל".

 

 

 

יצחק הרצוג הדלקת נרות חנוכה חנוכיה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד